DERS ADI

: BİLGİ EKONOMİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UEC 4417 BİLGİ EKONOMİSİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İktisat (İngilizce) ((UOLP-New York Eyalet Üniversitesi (Suny Albany))

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. EVRİM TURGUTLU

Dersi Alan Birimler

İktisat (İngilizce) ((UOLP-New York Eyalet Üniversitesi (Suny Albany))

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencinin bilginin (özellikle dijital bilginin) günümüz ekonomisinin en önemli unsurlarından biri olarak nasıl kullanıldığı hakkında bilgi edinmesidir. Bu ders aynı zamanda öğrencilerin bilgi ekonomisinin firma stratejileri, piyasa yapısı ve fiyatlandırma üzerindeki etkilerini analiz etmelerini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilgi ekonomisinin temel kavramlarını tanımlayabilmek.
2   Bilgi ekonomisinin temel prensiplerini sıralayabilmek ve böylece bilginin diğer mal ve hizmetlere göre farklı olan yapısını anlayabilmek
3   Bilginin firmaların strateji ve fiyatlandırma kararları şle piyasa yapısına etkilerini gerçek dünyadan alınmış örneklerle analiz edebilmek.
4   Bilgi teknolojilerindeki hızlı ve köklü değişimlerin refah üzerindeki etkilerini inceleyebilmek ve böylece politika önermelerinde bulunabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

UEC 2002 - MİKRO-EKONOMİ II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Bilgi malları piyasası
3 Ters seçim
4 Ters seçim
5 Ahlaki tehlike
6 Ahlaki tehlike
7 İhale
8 İhale
9 Sosyal kararlar
10 Sosyal kararlar
11 Davranışsal kavramlar
12 Davranışsal kavramlar
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Shapiro, Carl and Varian, Hal. Information Rules: A Strategic Guide to the Network Economy. Harvard Business School Press, 1998.
2. Brynjolfsson, Erik and Saunders, Adam, Wired for Innovation: How Information Technology is Re-shaping the Economy, MIT Press, 2009.
3. Donald E. Campbell: Incentives: Motivation and the Economics of Information, Second edition, Cambridge 2006.
4. Okuma Paketi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Okuma
3. Örnek olaylar ve tartışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV PROJE
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV* 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci tersine seçim, ahlaki tehlike gibi bilgi ekonomisinin temel kavramlarını ve bunların fiyatlama ve piyasa yapısı üzerindeki etkilerini tanımlayacaktır.
2. Öğrenci yükselen dijital teknolojilerin ve iş yöntemlerinin olası nedenlerinin ve sonuçlarının farkında olacaktır.
3. Öğrenci, bilgiyle ilişkili örnek olaylarının tanımlanması için temek ekonomik prensipleri kullanacaktır.
4. Öğrenci, dijital teknolojilere ilişkin hızlı ve köklü değişimlerin refah yaratma ve yıkma etkilerini analiz edecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 5 4 20
Tasarım Projesi 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1443
ÖK.2444
ÖK.355444
ÖK.4234543