DERS ADI

: HABERLERDE VE MEDYADA İKTİSAT

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UEC 1003 HABERLERDE VE MEDYADA İKTİSAT ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İktisat (İngilizce) ((UOLP-New York Eyalet Üniversitesi (Suny Albany))

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. PINAR NARİN EMİRHAN

Dersi Alan Birimler

İktisat (İngilizce) ((UOLP-New York Eyalet Üniversitesi (Suny Albany))

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, iktisadı gerçek dünya örneklerinden yola çıkarak öğretmektir. Dersin uygulamalı içeriği, görsel ve yazılı medyada yer alan güncel haberler vesilesiyle öğrencilerin iktisat teorisi ve iktisat pratiğini bağdaştırabilmesini sağlayacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İtisadi haberlerin anlaşılmasında derslerde işlenmiş olan teorik araçları kullanabilmek.
2   Medyada yer alan iktisadi yayınların, iktisadın hangi dallarıyla (mikro iktisat, makro iktisat, uluslararası iktisat, finansal iktisat vb.) ilgili olduğunu ayırt edebilmek.
3   Ulusal ve küresel ekonomide olup bitenler hakkında bir söyleme sahip olabilecek şekilde, medyadaki haberleri ve köşe yazılarını yorumlayarak değerlendirmek.
4   Gerçek dünyadan seçilmiş belirli konuları değerlendiren, giriş seviyesinde haber makaleleri hazırlayabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 İktisadi Analizin Temelleri
3 Arz ve Talep
4 İşgücü Piyasası
5 Piyasa Yapıları (Rekabet Modelleri, Monopoller, Oligopollere Dair)
6 Politik İktisat
7 Mülki haklar ve çevre
8 Küreselleşme ve İktisadi Refah
9 İktisadi Büyüme
10 İktisadi Dalgalanmalar, İşsizlik ve Enflasyon
11 Mali Politika
12 Para Politikası ve Finansal Kurumlar
13 Sınıf içi tartışma
14 Sınıf içi tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Economic news in broadcast and published media.
2. Miller, Benjamin and North, The economics of Public Issues, Pearson, International Edition 2012.
3. Miller and Benjamin, The Economics of Macro Issues, International Edition, Pearson, 2010.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Medyadan haber makaleleri ve köşe yazıları biriktirmek
3. Sınıf içi tartışmalar
4. Sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV PROJE
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV* 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci, medyada yer alan haber bilgilerine ilgi gösterecek ve derse katılım sağlayacak.
2. Öğrenci iktisadi haberlere nasıl ulaşacağını öğrenecek ve çeşitli bilimsel iktisadi yayınları tanıyacak.
3. Öğrenci, grup arkadaşlarıyla birlikte seçilmiş ders konusuyla ilgili haber bilgilerini toplayıp düzenleyerek profesyonel bir sunum yapacak.
4. Öğrenci bireysel olarak, gerçek dünyadan bir iktisadi olayı değerlendiren, haber/köşe yazısı formatında bir makale yazacak.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 3 24
Uygulama 6 3 18
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.122
ÖK.23
ÖK.342
ÖK.434