DERS ADI

: TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ VE LOJİSTİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UPR 4222 TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ VE LOJİSTİK SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (İngilizce) ((UOLP-New York Eyalet Üniversitesi (Suny Albany))

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURCU İLTER

Dersi Alan Birimler

İşletme (İngilizce) ((UOLP-New York Eyalet Üniversitesi (Suny Albany))

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, tedarik zinciri yönetimi kavramının incelenmesi ve tedarik zinciri yönetimi ile lojistiği öğrenmenin neden önemli olduğunu göstermektir. Bu ders, tedarikçiden tüketiciye kadar olan tüm aşamalarda üretim ve dağıtım ağı boyunca bilgi ve malların akışını yönetmekle ilgilenmektedir. Tedarik zinciri yönetimi dersi tedarik zincirini yönetebilmenin neden gerekli olduğu konusunda öğrencileri bilgilendirme amacını taşımaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tedarik zinciri yönetiminin kavramsal çerçevesi, tedarik zinciri işletme süreçleri, tedarik zincirinin bileşenleri ve karşılıklı etkileşimlerini tanımlamak için tedarik zincirine katılan farklı kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olmaları
2   Tedarik zinciri yönetiminde yeni bilişim teknolojileri ve elektronik ticaretin kullanımını anlamak için tedarik zinciri yönetimi ve lojistik içerisinde bilişim sistemleri ve teknolojinin rolünü farketmeleri
3   Tedarik zinciri boyunca değer yaratarak işletme başarısını sağlamada lojistiğin stratejik önemini tanımlamak için tedarik zinciri yönetimi içerisinde lojistik yönetiminin rolünü farketmeleri
4   Teori ve kavramları gerçek işletme uygulamaları ile bütünleştirmek için tedarik zinciri yönetimi örnek olaylarını ve makalelerini yorumlamaları.
5   Sınıf içi tartışmalar ve sunumlarla sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmeleri; beklenmektedir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

UPR 2001 - ÜRETİM VE İŞLEMLER YÖNETİMİNE GİRİŞ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş
2 Tedarik Zinciri Performansı
3 Tedarik Zinciri Etmenleri ve Ölçütleri
4 Dağıtım Ağı Tasarımı Ağ Tasarımı ve Tedarik Zinciri
5 Küresel Tedarik Zinciri Ağ Tasarımı
6 Tedarik Zincirinde Koordinasyon
7 Tedarik Zincirinde Taşımacılık
8 Örnek Olay Sunumları
9 Konuk Konuşmacı
10 Konuk Konuşmacı
11 Dönem Projesi Sunumları
12 Dönem Projesi Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

DERS KİTABI:
1. Sunil Chopra and Peter Meindl (2013), Supply Chain Management Strategy, Planning and Operation, Pearson/PHI, 5th Edition.

KAYNAK KİTAPLAR:
1. Handfield, R.B. and Ernest L. Nichols, Jr, (1999), Introduction to Supply Chain Management, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.
2. Donald J Bowersox, Dand J Closs, M Bixby Coluper, (2008), Supply Chain Logistics Management, TMH, Second Edition.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Tartışma
3. Dönem Projesi
4. Örnek Olay Çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 ODV ÖDEV PROJE
3 SUN SUNUM
4 DKT DERSE KATILIM
5 OLY OLAY İNCELEMESİ
6 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 +ODV* 0.25 + SUN * 0.15 + DKT * 0.05 + OLY * 0.15


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci vize sınavında Lojistik ve Tedarik Ziniciri Yönetimin tanımlarını, kavramlarını ve diğer gerekli bilgileri anladığını açıkça gösterecektir.
2. Örnek olay çözümlemelerinde bütün grup üyeleri aktif olarak katılacaktır. Seçilen grup kısaca olayın içeriğini ve çözümünü tartışacaktır. Ayrıca grup üyelerinin sınıf içi tartışması yaratması beklenmektedir. Değerlendirme bu kriterin tümünü göz önünde
bulundurarak yapılacaktır.
3. Dönem projesi için öğrenciler 3-4 kişilik gruplar oluşturarak, global tedarik zinciri yapısına uyan bir işletme seçeceklerdir. Seçilen işletmeler derslerde işlenen konular itibariyle analiz edilecektir. Grupların işletmelerin tedarik zincirleri ile ilgili sorunları ortaya çıkarmaları ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmeleri beklenmektedir. Gruplar 20 dakikalık bir sunum hazırlayarak sınıf içerisinde ödevlerini sunacaklardır. Ödev raporlarının maksimum 15 sayfa uzunluğunda olması (1.5 satıraralığı, 11 ya da 12 font büyüklüğü) gerekmektedir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Geç teslim edilen raporlar, değerlendirmeye alınmayacaktır.
2. Öğrenciler, dersin %70'ine katılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.atrek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 5 40
Dönem projesi Hazırlığı 1 40 40
Sunum Hazırlığı 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.23
ÖK.35
ÖK.4544
ÖK.544