DERS ADI

: YENİLİKÇİLİK VE YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UMR 4248 YENİLİKÇİLİK VE YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (İngilizce) ((UOLP-New York Eyalet Üniversitesi (Suny Albany))

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURCU İLTER

Dersi Alan Birimler

İşletme (İngilizce) ((UOLP-New York Eyalet Üniversitesi (Suny Albany))

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere inovasyonun nasıl yönetileceğinin anlaşılması ve pazarların belirlenmesi, yeni ürün fikirlerinin geliştirilmesi ve karlı yeni ürünler tasarlanması ile ilgili bilgi sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnovasyonun işlemler yönetimindeki öneminin anlaşılması,
2   Yeni ürün geliştirme sürecinin anlaşılması,
3   Sınıf içi tartışmalar ve sunumlarla sözlü ve yazılı iletişim becerilerinin gelişmesi,
4   Takımın bir parçası olarak grup içerisinde hem kendi adına hem de grup adına aktif ve etkin bir rol üstlenilebilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 İnovasyon ve İşlemler Yönetimi
3 İnovasyon Ağları ve İnovasyonun Kurulması
4 Inovasyon Kaynakları Sunum (Grup Çalışması)
5 Hizmette Inovasyon Sunum (Grup Çalışması)
6 Yeni Ürün Geliştirme Süreci (1) Fikir Geliştirme ve Konsept Testi Sunum (Grup Çalışması)
7 Yeni Ürün Geliştirme Süreci (2) Gözden Geçirme, ürün Kullanım Testi, Pazar Testi Sunum (Grup Çalışması)
8 Yeni Ürün Geliştirme Süreci (3) Finansal Değerlendirme ve Ticarileştirme Sunum (Grup Çalışması)
9 Paketleme ve Ürün Geliştirme Sunum (Grup Çalışması)
10 Yeni Ürün Geliştirmede Ürün ve Marka Stratejisi Sunum (Grup Çalışması)
11 Dönem Projesi Sunumu
12 Dönem Projesi Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Trott Paul, (2008), Innovation Management and New Product Development, Fourth Edition, Pearson Education LTD: England

Tidd, J. and Bessant (2009), Managing Innovation, Fourth Edition, John Wiley & Sons Inc: USA

Crawford, Merle C., (1991), New Products Management, Third Edition, Irwin, INC: USA

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Grup Çalışmaları
3.Sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ODEV PROJE
2 ODV ODEV
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.58 +ODV * 0.42


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1.İnovasyon ve yeni ürün geliştirme ile ilgili kavramların ne ölçüde anlaşıldığı konu sunumları ve raporları ile ölçülecektir.
2. Sunumlar, öğrencilerin konulara ve sunuma hazırlık düzeyi ve profesyonel sunuş tekniklerine göre değerlendirilecektir.
3. Dönem projeleri için öğrenciler dört kişilik gruplar oluşturarak yeni ürün geliştirme süreci evreleri göz önüne alınarak yeni bir ürün geliştireceklerdir. Gruplardan 20 dakikalık sunum yapmaları beklenmektedir. Yazılı raporlar ise 15 sayfayı aşmayacak şekilde, 1.5 satır aralığında ve 11-12 punto büyüklüğünde yazılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin enz az % 70 'ine girmek zorunludur.
2. Her türlü İntihal (bilgi hırsızlığı) disiplin işlemi ile sonuçlanacaktır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif bir şekilde katılmaları beklenmektedir.
4.Öğrencilerin derslere zamanında gelmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders 12 3 36
Konu Anlatımı Sunum hazırlıkları 1 5 5
Konu Anlatımı Raporu hazırlama 1 30 30
Dönem Projesi raporuna hazırlık 1 45 45
Dönem Projesi sunumuna hazırlık 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1554
ÖK.2555454
ÖK.3554555
ÖK.45455