DERS ADI

: REKLAMCILIK YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UMR 4222 REKLAMCILIK YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (İngilizce) ((UOLP-New York Eyalet Üniversitesi (Suny Albany))

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURCU İLTER

Dersi Alan Birimler

İşletme (İngilizce) ((UOLP-New York Eyalet Üniversitesi (Suny Albany))

Dersin Amacı

Bu ders, reklamcılığın doğasını ve kapsamını, pazarlama stratejisi kararları ve toplum içindeki yerini incelemeyi amaçlamaktadır. Buna ek olarak, bu dersin amacı, öğrencilerin, yasal kısıtları göz önünde bulundurarak uygulanabilir medyada bir reklam mesajını planlama, hazırlama, yerleştirme ve değerlendirme yöntemlerini çalışmayı eksiksiz biçimde anlamalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Reklamcılık yönetimi ile ilgili temel kavramları ve stratejileri anladıklarını göstermeleri
2   Gerçek pazarlama koşullarında bir reklam kampanyasını yürütebilmek için reklam kampanyası yönetimi süreçlerini tanımlamaları
3   Hedef izleyicileri yanıltmamak ve sorumlu davranmak için reklamcılıkta etiği ve ilgili mevzuat çerçevesinde sorumluluklarını anladıklarını göstermeleri
4   Sözlü ve/veya yazılı sunumlar aracılığıyla reklamcılık kavramlarını ve firmaların reklamcılık stratejilerini anlamaları, bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışmaları ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunmaları
5   Yazılı raporlar sunarak yüksek iletişim becerileri göstermeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

UMR 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 GİRİŞ Bütünleşik Pazarlama İletişimi Ch. 1: Integrated Marketing Communications (Clow & Baack, 2012)
2 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Ch. 1: Integrated Marketing Communications (Clow & Baack, 2012)
3 Reklamcılık Yönetimi Yaratıcı Strateji Ch.6: Advertising Management (Clow & Baack, 2012) Ch. 7: Advertising Planning and Strategy (Wells et al., 2003) Ch 11: Advertising Creative Strategy (Shimp, 1993)
4 Reklamcılık Tasarımı: Teorik Çerçeve ve Mesaj Dayanağı Türleri Ch 7: Advertising Design: Theoretical Framework and Types of Appeals (Clow & Baack, 2012)
5 Reklamcılık Tasarımı: Mesaj Stratejileri ve Yönetim Türleri Ch. 8: Advertising Design: Message Strategies and Executional Frameworks (Clow & Baack, 2012)
6 Metin Yazarlığı Ch 12: Copywriting (Wells, 2003)
7 Tasarım ve Yapım Ch. 13: Design and Production (Wells, 2003)
8 Medyası Planlama ve Stratejisi Ch. 11: Evaluation of Broadcast Media (Belch & Belch , 2004) Ch. 12: Evaluation of Print Media (Belch & Belch, 2004)
9 Medyası Planlama ve Stratejisi Ch. 12: Evaluation of Print Media (Belch & Belch, 2004) Ch. 13: Support Media (Belch & Belch, 2004)
10 Reklam Programlarının Değerlendirilmesi Ch 15: Evaluating an Integrated Marketing Program (Clow & Baack, 2012) Ch. 14: Assessing Advertising Effectiveness (Shimp, 1993)
11 Reklamın Yasal ve Etik Boyutları Ch 14: Regulations and Ethical Concerns (Clow & Baack, 2012)
12 Dönem Ödevlerinin Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Clow, Kenneth E. & Baack, Donald (2012). Integrated Advertising, Promotion, and
Marketing Communications. 2nd edition, New Jersey: Pearson Prentice Hall.
Wells, William, John Burnett, and Sandra Moriarty (2003). Advertising: Principles and
Practice. New Jersey: Pearson.
Belch, George E. and Michael A. Belch (2004). Advertising and Promotion: An Integrated
Marketing Communications Perspective. New York: McGraw-Hill.
Shimp, Terence A. (1993). Promotion Management & Marketing Communications. Florida:
Dryden Press.
Engel, James F., Martin R. Warshaw, and Thomas C. Kinnear (1994). Promotional Strategy:
Managing the Marketing Communications Process. New York: Irwin McGraw-Hill.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Yazılı ve sözlü sunumlar
2. Ders anlatma
3. Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 ODV ÖDEV
3 DKT DERSE KATILIM
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.60 + DKT * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem ödevi, belirli bir markanın son dönemdeki reklam kampanyalarının önceden belirlenmiş ölçütlere göre değerlendirilmesini içermektedir. Bu kriterlerle ilgili bir rehber sınıfta dağıtılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Geç teslim edilen raporlar, değerlendirmeye alınmayacaktır.
2. Ödevler, tartışmalar ve sunumlar için hiçbir mazeret kabul edilmeyecektir

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Öğrenciler sunumların zaman limitlerine uymak zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 30 30
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15522
ÖK.255
ÖK.34
ÖK.4555
ÖK.55555