DERS ADI

: PAZARLAMA İLKELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UMR 2001 PAZARLAMA İLKELERİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (İngilizce) ((UOLP-New York Eyalet Üniversitesi (Suny Albany))

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. İLAYDA İPEK

Dersi Alan Birimler

İşletme (İngilizce) ((UOLP-New York Eyalet Üniversitesi (Suny Albany))

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilerin işletme içinde pazarlamanın toplumsal ve ekonomik rolleri, işlevleri, kavramları ve stratejilerini genel olarak anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Bu dersin amacı, öğrencilerin pazarlama yöneticilerinin rolünü, planlarını nasıl yaptıklarını, uyguladıklarını ve kontrol ettiklerini, ne tür kararlar verdiklerini ve pazarlama karmasını nasıl yönettiklerini anlamalarını sağlamaktır. Pazarlama karması, pazarlama yöneticilerinin üzerinde doğrudan kontrolü olan tek araç olduğu için öğretim üyesi, 4P ile ilgili stratejilerin ayrıntılarını tartışacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşletme içinde pazarlamanın temel kavramlarını ve stratejilerini anladıklarını göstermeleri
2   Çevreye ve müşteri haklarına saygı duymak için pazarlama ahlakını anladıklarını göstermeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Bölüm: Pazarlama: Müsteri Değeri ve Bağlılığı Yaratma
2 1. Bölüm: Pazarlama: Müsteri Değeri ve Bağlılığı Yaratma
3 2. Bölüm: Firma ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Bağlılığı, Değeri ve İlişkileri Oluşturmak için Ortaklık Yapmak
4 3. Bölüm: Pazarlama Çevresinin Analizi
5 3. Bölüm: Pazarlama Çevresinin Analizi
6 4. Bölüm: Müşterileri Anlamak İçin Pazarlama Bilgisinin Yönetimi
7 5. Bölüm: Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı
8 5. Bölüm: Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı
9 6. Bölüm: İşletme Pazarları ve İşletme Müşteri Davranışı
10 7. Bölüm: Müşteri-Değer Odaklı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler İçin Değer Yaratma
11 7. Bölüm: Müşteri-Değer Odaklı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler İçin Değer Yaratma
12 8. Bölüm: Ürün, Hizmet ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma
13 8. Bölüm: Ürün, Hizmet ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma
14 9. Bölüm: Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kotler, Philip & Armstrong, Gary (2024), Principles of Marketing, Prentice Hall, Inc., New Jersey, 19th Edition.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatma
2. Sınıf içi tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 +YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME NOTU
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize sınavı
Öğrenciler, kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.
2. Final Sınavı
Öğrenciler, kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1. Vize sınavı
Öğrenciler, kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.
2. Final Sınavı
Öğrenciler, kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrenciler dersin %70' ine katılacaktır.
2. Her türlü intihal için disiplin soruşturması ile sonuçlanacaktır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: ilayda.gungor@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.154
ÖK.23