DERS ADI

: ULUSLARARASI PAZARLAMA YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UIB 2012 ULUSLARARASI PAZARLAMA YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (İngilizce) (UOLP-New York Eyalet Üniversitesi (SUNY Albany))

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURCU İLTER

Dersi Alan Birimler

İşletme (İngilizce) (UOLP-New York Eyalet Üniversitesi (SUNY Albany))

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, uluslararası pazarlara dahil olan şirketlerin riskleri ve zaaflarını belirleyebilmek için çevresel etkenlerin etkilerinin farkında olabilmelidir.
2   Öğrenciler, pazarlama stratejileri ve taktiklerinin temel bileşenlerini anlayabilmeli ve ulusal ve uluslararası pazarlama planlaması arasındaki temel farkları anlayabilmelidir.
3   Öğrenciler, uluslararası ve ulusal pazarlar karışımını belirleyen etkenleri belirleyebilmelidir.
4   Öğrenciler, uluslararası pazarlama programı ve taktiği geliştirirken stratejik bir yapı oluşturabilmek için, uluslararası pazar araştırmalarının karar mekanizmasındaki rolünü kavrayabilmelidir.
5   Öğrenciler, uluslararası pazarlamayla ilgili zorlukları nasıl aşmaları gerektiğini öğrenmek için uluslararası pazarlama problemlerini belirleyebilmeli ve çözmek için strateji geliştirebilmelidir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

UMR 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uluslararası Pazarlamaya Giriş
2 Küresel Müşteriler, Küresel Pazarlamada Bilgi Sistemleri ve Araştırma
3 Küresel Pazarlama Çevresi
4 Pazar Oryantasyonuü Pazarlama Yönetimi ve Pazarlama Planlama Süreci: Kuurmsal Pazarlama Planlaması
5 Durum Analizi: Pazar Analizi, Rekabet Analizi
6 Küresel Pazarlama Fırsatlarını Analiz Etme & Örnek Olay Tartışmaları
7 Küresel Pazarlama Stratejileri & Örnek Olay Tartışmaları
8 Küresel Pazarlama Programlamaları Yaratma Ürün & Fiyatlama Kararları
9 Küresel Pazarlama Programlamaları Yaratma Pazarlama Kanalları & Küresel Reklam Kararları
10 Küresel Pazarlama Programlamaları Yaratma Küresel Pazarlama İletişim Kararları, Halkla İlişkiler, Satış Promosyonu, Kişisel Satış, Doğrudan Pazarlama, Database Pazarlama ve Internet
11 Tekrar ve tartışma
12 Proje Sunumu
13 Proje Sunumu
14 Proje Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Sınıf içi Tartışmalar
3. İşitsel-Görsel Teknikler
4. Bireysel Çalışma
5. Grup Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 RAP RAPOR
3 SUN SUNUM
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + RAP* 0.30 + SUN * 0.10 + YYS * 0.30
6 BUT BÜTÜNLEME NOTU
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + RAP* 0.30 + SUN * 0.10 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 35 35
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1552
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.43555
ÖK.55555