DERS ADI

: BAHARAT VE KAHVE KÜLTÜRÜ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEC 3053 BAHARAT VE KAHVE KÜLTÜRÜ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ DEMET BAĞIRAN ÖZŞEKER

Dersi Alan Birimler

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Baharat ve kahvenin tarihsel gelişimini aktarabilme
2   Baharatın, birbiriyle uyumlu ve doğru kullanımını açıklayabilme
3   Yeni tekniklerle kahve hazırlama hususunda fikir yürütme
4   Kahve ve baharat hakkında ilgili terminolojiyi kullanabilme
5   Dünyada kahve kültürü konusunda bilgi sahibi olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Baharat ve Kahve Kültürüne Giriş
2 Baharat Tarihi: Eski Çağlardan Günümüze Baharatlar
3 Baharat Ticaretinin Gelişimi
4 Baharat Rotaları ve Değişen Güç Dengeleri - Grup proje sunumları ve tartışmalar: Örnek olay
5 Baharat Çeşitleri, Özellikleri, İnsan Sağlığına Faydaları - Grup proje sunumları ve tartışmalar: Örnek olay
6 Baharat ve Kültür Etkileşimi - Grup proje sunumları ve tartışmalar: Örnek olay
7 Kahvenin Tarihsel Gelişimi: Kahvenin kökeni ve yayılışı - Grup proje sunumları ve tartışmalar: Örnek olay
8 Osmanlı İmparatorluğunda Kahve - Grup proje sunumları ve tartışmalar: Örnek olay
9 Kahve ve Kültür Etkileşimi - Grup proje sunumları ve tartışmalar: Örnek olay
10 Kahve Çekirdeklerinin Sınıflandırılması - Grup proje sunumları ve tartışmalar: Örnek olay
11 Kahve Yetiştirilen Bölgeler ve Kahve Çeşitleri - Grup proje sunumları ve tartışmalar: Örnek olay
12 Dünyada Kahve Hazırlama Yöntemleri - Grup proje sunumları ve tartışmalar: Örnek olay
13 Baharat ve Kahve Etkileşimi - Grup proje sunumları ve tartışmalar: Örnek olay
14 Baharat ve Kahve Tüketim Alışkanlıkları: Güncel Eğilimler - Grup proje sunumları ve tartışmalar: Örnek olay

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders Anlatımı
2. Gruplar tarafından araştırılan ders konuları çerçevesindeki konuların, öğrenciler tarafından tartışılması-Örnek olay çözümlemeleri
3. Vize
4. Proje
5. Sunum
6. Final

Değerlendirme Yöntemleri

İLAN EDİLECEKTİR


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize Sınavı: Öğrencilerin kavramsal ve kuramsal bilgilerini değerlendirmek üzere soruna dayalı ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan yazılı sınav uygulanacaktır. (%40).

Final Sınavı: Sınav ders içeriğindeki tüm konuları kapsayacaktır. Öğrenciler ders içinde yer alan tartışma, uygulama ve örnek olay çalışmalarından da sorumludur (%20).

Dönem Projesi: Her öğrencinin dönem projesi üzerinde çalışması, örnek Olaylar ve Sınıf içi Tartışmalar ile zenginleştirmesi ve proje raporunu ilgili öğretim üyesine sunması beklenmektedir (%20).

Sunum: Her öğrencinin dönem projesi üzerinde çalışması, örnek Olaylar ve Sınıf içi Tartışmalar ile zenginleştirmesi ve bulgular ile sonuçları paylaşması beklenmektedir. (%20).

Bütünleme Sınavı: Bütünleme sınavı ders içeriğindeki tüm konuları kapsayacaktır. Öğrenciler ders içinde yer alan tartışma, uygulama ve örnek olay çalışmalarından da sorumludur (%20).

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Öğrenci Sunumları 11 1 11
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ödev Hazırlama 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 12 12
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.555