DERS ADI

: ARGE MUTFAK UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEC 4063 ARGE MUTFAK UYGULAMALARI SEÇMELİ 2 1 0 6

Dersi Veren Birim

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

EKİN AKBULUT

Dersi Alan Birimler

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Amacı

Öğrencilerin yeni yemek reçetelerini ve yemek sunumlarını planlayıp uygulayabilmesini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1- Standart yemek reçetesi kavramını tanıyabilme
2   2- Yeni standart yemek reçetesi planlayabilme
3   3- Yeni standart yemek reçetesi uygulayabilme
4   4- Tasarlanan yeni standart yemek reçetelerini sunabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mutfağın hiyerarşik yapıya göre yönetim şeması ve mutfak bölümlerindeki iş ve görev tanımlarının yapılması Öğrencilerin mutfak içerisindeki çalışma planlarının ve mutfak temizliği yapılması
2 Yemek Reçetesi Kavramına Giriş Reçete nedir, nasıl oluşturulur ve bir yemek reçetesinde olması gerekenlerin anlatılması
3 Yeni Reçete Geliştirme Uygulaması Ar-ge çalışmaları kapsamında belirtlenen bir konseptte reçete ve ürün geliştirilmesi
4 Yemek Reçetesi ve Standart Reçete Kavramı Bir yemeğin standart reçetesinin oluşturulma aşamalarının anlatılması
5 Yeni Reçete Geliştirme Uygulaması Ar-ge çalışmaları kapsamında belirtlenen bir konseptte reçete ve ürün geliştirilmesi
6 Standart Yemek Reçetesinin Profesyonel Mutfaklarda Yeri ve Önemi Bir yemeğin standart bir reçetesinin bulunmasının profesyonel mutfaklardaki öneminin anlatılması
7 Yeni Reçete Geliştirme Uygulaması Ar-ge çalışmaları kapsamında belirtlenen bir konseptte reçete ve ürün geliştirilmesi
8 Mutfaklarda Ar-Ge ve İnovasyonun Önemi Profesyonel mutfaklarda ar-ge ve inovatif uygulamaların öneminin anlatılması
9 Yeni Reçete Geliştirme Uygulaması Ar-ge çalışmaları kapsamında belirtlenen bir konseptte reçete ve ürün geliştirilmesi
10 Standart Yemek Reçetesi Yazım Kuralları Standart bir yemek reçetisini yazarken dikkat edilecek hususların anlatılması
11 Yeni Reçete Geliştirme Uygulaması Ar-ge çalışmaları kapsamında belirtlenen bir konseptte reçete ve ürün geliştirilmesi
12 Yeni Standart Yemek Reçetesi Geliştirme Aşamaları Standart bir yemek reçetisinin geliştirilmesinde dikkat edilecek hususların anlatılması
13 Yeni Reçete Geliştirme Uygulaması Ar-ge çalışmaları kapsamında belirtlenen bir konseptte reçete ve ürün geliştirilmesi
14 Yeni Reçeteleri Deneme Aşamaları Oluşturulan yemek reçetelerinin demo çalışmalarının yapılmasında dikkat edilecek hususların anlatılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kutluay-Merdol, T.(2019). Toplu Beslenme Servisi Yapılan Kurumlar İçin Standart Yemek Tarifleri. Hatiboğlu Yayınları. Ankara.
Field, S.Q. (2011). Culinary Reactions: The Everyday Chemistry of Cooking, Chicago Review Press.
Gibson, M. (2018). Food Science and the Culinary Arts. Academic Press. 528 pp

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Ders Anlatım
2- Sunum
3- Uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DNC Dönemiçi Çalışma
2 VZ Arasınav
3 YVN Yaıryıliçi Notu DNC * 0.20 + VZ * 0.80
4 FN Yarıyılsonu Notu
5 BNS BNS YVN * 0.40 + FN * 0.60
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YVN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize Sınavı: Ders içeriğindeki konuları, haftalık ödev ve uygulamaları kapsamaktadır. (%40)
Final Sınavı: Sınav ders çierğindeki tüm konuları kapsamaktadır. Öğrenciler ders içinde yer alan tartışma ve örnek olay çalışmalarından da sorumludur. (%60)

Değerlendirme Kriteri

1-Ara sınav
2-Final
3-Haftalık uygulama ve ödevler

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulama sınavı yapma hakkını saklı tutar. Öğretim üyesi ödev verme hakkını saklı tutar. Öğrenciler fakülte öğretim ve sınav uygulama esaslarına tabidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ekin.akbulut@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı: 10:00-11:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.2555
ÖK.35
ÖK.45