DERS ADI

: GASTRONOMİ TURİZMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEC 2073 GASTRONOMİ TURİZMİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ DEMET BAĞIRAN ÖZŞEKER

Dersi Alan Birimler

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Amacı

Gastronomi ile ilgili genel bilgileri öğrenerek, yöresel yemekler, yeme içme kültürünün ulusal düzeyde tanıyarak, turistik ürün, destinasyon planlaması açısıdan değerlendirmesini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri tanımlayabilmek
2   2. Yiyecek,kültür ve turizm arasındaki ilişkiyi bilmek
3   3. Turizm ve gastronomi arasındaki ilişkiyi tanımlayabilmek ve değerlendirebilmek
4   4. Gastronomi turizminin önemi ve gelişimini bilmek
5   5. Sürdürülebilirlik ve gastronomi arasındaki ilişkiyi tanımlayabilmek ve değerlendirebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gastronomi Turizmine Giriş
2 Gastronomi Kavramı: Tanımı ve Gelişimi
3 Gastronomi ve ilişkili kavramlar
4 Gastronominin bilimsel ve sanatsal boyutları - Grup proje sunumları ve tartışmalar: Örnek olay çözümlemeleri
5 Yiyecek, Kültür ve Turizm İlişkisi- Grup proje sunumları ve tartışmalar: Örnek olay çözümlemeleri
6 Turizm ve Gastronomi İlişkisi- Grup proje sunumları ve tartışmalar: Örnek olay çözümlemeleri
7 Gastronomi turizmi ve gelişimi- Grup proje sunumları ve tartışmalar: Örnek olay çözümlemeleri
8 Gastronomi turist tipolojileri- Grup proje sunumları ve tartışmalar: Örnek olay çözümlemeleri
9 Gastro-Coğrafya- Grup proje sunumları ve tartışmalar: Örnek olay çözümlemeleri
10 Sürdürülebilirlik ve Gastronomi Turizmi- Grup proje sunumları ve tartışmalar: Örnek olay çözümlemeleri
11 Küreselleşme ve Yerelleşme Ekseninde Gastronomi ve Turizmin Etkisi
12 Gastonomi Turizminin Türkiyedeki Durumu- Grup proje sunumları ve tartışmalar: Örnek olay çözümlemeleri
13 Gastronomi Turizminin Dünyadaki Durumu- Grup proje sunumları ve tartışmalar: Örnek olay çözümlemeleri
14 Gastronomi turizminde trendler- Grup proje sunumları ve tartışmalar: Örnek olay çözümlemeleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

GÜRSOY, Deniz, Gastronomi Turizmi, Oğlak Yayıncılık, 2016
GÖKDENİZ,Ayhan vd. Gastronomi Turizmi, Detay Yayıncılık, 2015
KURGUN,Hülya, BAĞIRAN ÖZŞEKER, Demet, Gastronomi Ve Turizm, Detay Yayıncılık, 2015
Yemek ve Kültür Dergisi,Çiya Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders Anlatımı
2. Gruplar tarafından araştırılan ders konuları çerçevesindeki konuların,
öğrenciler tarafından tartışılması-Örnek olay çözümlemeleri
3. Vize
4. Proje
5. Sunum
6. Final

Değerlendirme Yöntemleri

İLAN EDİLECEKTİR


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize Sınavı: Öğrencilerin kavramsal ve kuramsal bilgilerini değerlendirmek üzere soruna dayalı ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan yazılı sınav uygulanacaktır. (%40).

Final Sınavı: Sınav ders içeriğindeki tüm konuları kapsayacaktır. Öğrenciler ders içinde yer alan tartışma, uygulama ve örnek olay çalışmalarından da sorumludur (%20).

Dönem Projesi: Her öğrencinin dönem projesi üzerinde çalışması, örnek Olaylar ve Sınıf içi Tartışmalar ile zenginleştirmesi ve proje raporunu ilgili öğretim üyesine sunması beklenmektedir (%20).

Sunum: Her öğrencinin dönem projesi üzerinde çalışması, örnek Olaylar ve Sınıf içi Tartışmalar ile zenginleştirmesi ve bulgular ile sonuçları paylaşması beklenmektedir. (%20).

Bütünleme Sınavı: Bütünleme sınavı ders içeriğindeki tüm konuları kapsayacaktır. Öğrenciler ders içinde yer alan tartışma, uygulama ve örnek olay çalışmalarından da sorumludur (%20).

Değerlendirme Kriteri

Sınav Değerlendirme Kriterleri:
Sınav sorularının yanıtlanmasında, öğrencilerin dersin konu ve kavramlarını anlama, aralarında nedensellik ilişkisi kurma, örnek verebilme, analitik düşünme ve ilgili terminolojiyi kullanma düzeyleri ölçülecektir.

Dönem Ödevi Değerlendirme Kriterleri:

Öğrenci, dersi veren öğretim elemanının belirlediği dönem ödevi şablonuna uygun bir rapor sunar (5 puan)
Bu öğe sağlanmadı 1 (%0)
Bu öğe şablona tam olarak uymuyor / büyük hatalar içeriyor 2 (%40)
Bu öğe şablona kabul edilebilir bir standartta uyuyor / küçük hatalar içeriyor 3 (%60)
Bu öğe şablona uygun ve beklentiyi karşılıyor 4 (%80)
Bu öğe profesyonelce ve hatasız hazırlanmıştır 5 (%100)

Öğrenci, dönem ödevi konusunu tanımlar ve tarihçesi hakkında gerekli bilgileri vererek açıklar (20 puan)
Bu öğe sağlanmadı 1 (%0)
Bu öğe gerekli bilgilerle yeterince açıklanmıyor 2 (%40)
Bu öğe konuyu kabul edilebilir bir düzeyde karşılıyor 3 (%60)
Bu öğe iyi bir şekilde geliştirilmiş ve genel beklentiyi karşılıyor 4 (%80)
Bu öğe dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır 5 (%100)

Öğrenci dönem projesi konusunun bir şekilde turizm faaliyetlerinin bir parçası
olup olmadığını gerekçelerini belirterek tartışır (20puan)
Bu öğe sağlanmadı 1 (%0)
Bu öğe konuyu gerekçeleriyle tam olarak ele almıyor 2 (%40)
Bu öğe bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor 3 (%60)
Bu öğe iyi bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama uygun 4 (%80)
Bu öğe dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır 5 (%100)

Öğrenci, turizmin proje konusu açısından yararlı mı, zararlı mı olduğunu gerekçelerini belirterek örnek olayla destekler (20 puan)
Bu öğe sağlanmadı 1 (%0)
Bu öğe konuyu gerekçeleriyle tam olarak ele almıyor 2 (%40)
Bu öğe bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor 3 (%60)
Bu öğe iyi bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama uygun 4 (%80)
Bu öğe dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır 5 (%100)

Öğrenci dönem projesiyle ilgili ve çeşitli referanslar kullanır (10 puan)
Bu öğe sağlanmadı 1 (%0)
Bu öğe uygunluk ve çeşitlilikten yoksun 2 (%40)
Bu öğe ortalama beklentiyi karşılıyor 3 (%60)
Bu öğe genel beklentiyi karşılıyor 4 (%80)
Bu öğe profesyonelce ele alınıyor 5 (%100)

Öğrenci sunum süresini etkili bir şekilde yönetir (5 puan)
Bu öğe sağlanmadı 1 (%0)
Bu öğe yeterince iyi planlanmamış 2 (%40)
Bu öğe ortalama beklentiyi karşılıyor 3 (%60)
Bu öğe genel beklentiyi karşılıyor 4 (%80)
Bu öğe profesyonelce ele alınıyor 5 (%100)

Öğrenci belirlenen kurallara uygun olarak ayrıntılı bir görsel sunum hazırlar (10 puan)
Bu öğe sağlanmadı 1 (%0)
Bu öğe beklentileri karşılamıyor ve bazı kurallara uymuyor 2 (%40)
Bu öğe çoğu kurala uygundur ve ortalama beklentiyi karşılar 3 (%60)
Bu öğe çoğu kurala uygundur ve genel beklentiyi karşılar 4 (%80)
Bu öğe tüm kurallara uygundur ve profesyonelce ele alınır 5 (%100)

Öğrenci etkili sunum tekniklerini ve becerilerini kullanır (10 puan)
Bu öğe sağlanmadı 1 (%0)
Bu öğe beklentilerin altında kalıyor 2 (%40)
Bu öğe ortalama beklentiyi karşılıyor 3 (%60)
Bu öğe genel beklentiyi karşılıyor 4 (%80)
Bu öğe profesyonelce ele alınıyor 5 (%100)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin okuma listesine gereken önemi vermesi gerekmektedir.
4. Öğrencilerin ders içi tartışmalara dâhil olmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

demet.bagiran@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma saat: 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Öğrenci Sunumları 11 1 11
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255555
ÖK.35555
ÖK.45
ÖK.5555