DERS ADI

: TÜKETİCİ DAVRANIŞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEC 4059 TÜKETİCİ DAVRANIŞI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. PINAR IŞILDAR

Dersi Alan Birimler

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Amacı

Dersin amacı, tüketicilerin karar verme sürecinin ve bu sürecin pazarlama kararları ve uygulamaları için taşıdığı önemin anlatılmasıdır. Tüketicilerin davranışları, tüketici karar verme sürecini etkileyen bireysel, toplumsal ve durumsal faktörler, satın alma ve tüketim davranışı turizm sektörü temel alınarak açıklanmaya çalışılacaktır. Küresel ölçekte tüketici davranışı, tüketim kalıplarındaki yeni eğilimler ve tüketici davranışının etik boyutu incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tüketici davranışını etkileyen kişilik, yaşam tarzı, motivasyon, algılama gibi bireysel faktörler ile kültür, alt-kültür, sosyal sınıf, referans gruplar ve aile gibi toplumsal faktörleri irdeleyebilme
2   Tüketici karar verme sürecinde etkili olan faktör ve süreçleri analiz edebilme
3   Tüketici karar verme ve tercih model ve aşamalarını kavrayarak tüketici davranışını değerlendirebilme
4   Pazarlama alanında tüketicinin önemini kavrayarak tüketici hakları, tüketicini korunması ve sosyal açıdan sorumlu pazarlama anlayışını savunabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tüketici Davranışı Kavramı ve Disiplinlerarası Yaklaşım Tüketici davranışı kavramı ve diğer disiplinlerle olan ilişkiler incelenecektir.
2 Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi Tüketici davranışının ve pazarlamadaki yeri ve önemnden bahsedilecektir.
3 Tüketiciler: Alışveriş, Satın Alma ve Değerlendirme Tüketiciler: Alışveriş, satın alma ve değerlendirme konuları incelenecektir.
4 Tüketici Davranışında Bireysel Etkiler: Kişilik, Değerler ve Yaşam Biçimleri Tüketici davranışında kişisel özellikler, değerler ve yaşam biçimleri incelenecektir.
5 Tüketici Davranışında Sosyo-Kültürel Etkiler, Grup Etkiler Tüketici davranışında sosyo-kültürel ve grup etkileri incelenecektir.
6 Tüketici Davranışı Modelleri Kara Kutu Modeli, Açıklayıcı (Geleneksel Klasik) Model ve Tanımlayıcı (Çağdaş) Modeller incelenecektir.
7 Türketicilerin Ürünleri Satın Alırken Algıladıkları Riskler İşlevsel Risk, Fiziksel Risk, Finansal Risk, Sosyal Risk, Psikolojik Risk, Zaman Riski incelenecektir.
8 Müşteri Tipleri ve Tüketici Tutumları Bilişsel Tutum, Duygusal Tutum, Davranışsal Tutum incelenecektir.
9 Satın Alma Karar Süreci Karar kavramı ve yaklaşımları, karar tipleri ve süreci incelenecektir.
10 Satın Alma Karar Süreci Karar kavramı ve yaklaşımları, karar tipleri ve süreci incelenecektir.
11 Dijital Çağ ve Tüketici Davranışına Etkileri Dijital çağın tüketici davranışına olan etkileri incelenecektir.
12 Tüketici Yandaşlığı, Tüketici Hak ve Sorumluluğu Tüketici haklarını koruma konuları incelenecektir.
13 Davranışsal Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele Bağımlılık ile mücedele etmede tüketici davranışlarını anlama ve davranışsal bağımlılığı anlama konuları irdelenecektir.
14 Sunumlar Öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Michael R. Solomon (2020).Tüketici Davranışları: Satın Alma Sahip Olma ve Varoluş. Nobel Akademik Yayıncılık

Yardımcı Kaynaklar:
Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış (2003). Tüketici Davranışı. Mediacat Yayıncılık
Erdoğan Koç (2016). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri:Global ve Yerel Yaklaşım. Seçkin Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders içi sunum, sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, rol oynama, konuk konuşmacı ve video anlatım.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1.Vize Sınavı: Vize sınavı ders içeriğindeki konuları ve haftalık ödevleri kapsamaktadır (%40).
2.Final Sınavı: Sınav ders içeriğindeki tüm konuları kapsayacaktır. Öğrenciler ders içinde yer alan tartışma ve örnek olay çalışmalarından da sorumludur (%60).

Değerlendirme Kriteri

Sınav sorularının yanıtlanmasında, öğrencilerin dersin konu ve kavramlarını anlama, aralarında nedensellik ilişkisi kurma, örnek verebilme, analitik düşünme ve ilgili terminolojiyi kullanma düzeyleri ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin okuma listesine gereken önemi vermesi gerekmektedir.
4. Öğrencilerin ders içi tartışmalara dâhil olmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

pinar.isildar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı / 09:30-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.111
ÖK.2111
ÖK.31
ÖK.411