Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Translasyonel Onkoloji Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. YASEMİN BAŞBINAR |
Dersi Alan Birimler |
Translasyonel Onkoloji Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, klinik öncesi ve klinik kanser araştırmalarında kullanılan temel ve yeni geliştirilen teknolojileri tartışmaktır. Ders Kapsamında, Kanser biyomarker teknolojileri, in vivo görüntüleme teknolojileri, ilaç geliştirme teknolojileri, immun modülasyon teknolojileri, kök hücre teknolojileri, rekombinant protein teknolojileri, klinik araştırmada örneklem teknolojileri, mikrofluidik sistemler, kanser araştırmalarında biyoinformatik ve modelleme teknolojileri, yeni moleküler ilaç hedeflerinin karaterizasyonu, yeni hedeflerin validasyonu, hedefe yönelik ilaç geliştirme, klinik araştırmalarda hedefe yönelik ilaçlar, anlatılacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Turner, J. Rick. New Drug Development. An Introduction to Clinical Trials: Second Edition. 2010. Springer
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Teorik ders anlatımı, konuların ders içi etkinliklerle (sunum ve ödevlerle) pekiştirilmesi ve tartışılması |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1-Sınav değerlendirmesi ile öğrenme kazanımlarından ÖK1, ÖK3 ve ÖK5'i açıkça tanımlayabilir.
|
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
e-mail: yasemin.baskin@deu.edu.tr ; 0 232 412 8231 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Perşembe 11:00-12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|