Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Translasyonel Onkoloji Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. GİZEM ÇALIBAŞI KOÇAL |
Dersi Alan Birimler |
Translasyonel Onkoloji Doktora |
Dersin Amacı |
Fenotipik plastisite ve hücresel heterojenite, kanser yönetimindeki en büyük zorluklardan birini temsil eder. Genetik değişim, çevresel farklılıklar ve hücresel özelliklerdeki geri dönüşümlü değişikliklerin bir sonucu olarak aynı tümör içindeki kanser hücreleri arasında fenotipik ve fonksiyonel heterojenlik ortaya çıkar. Bazı kanserler ayrıca tümörijenik kanser kök hücrelerinin tümörijenik olmayan soylara farklılaştığı bir hiyerarşi içerir. Bu hiyerarşik organizasyon, tümör büyümesini yönlendiren, metastaza aracılık eden ve tedavi direncine katkıda bulunan bir parameter olarak karşımıza çıkar. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Fanelli GN, Naccarato AG, Scatena C. Recent Advances in Cancer Plasticity: Cellular Mechanisms, Surveillance Strategies, and Therapeutic Optimization. Front Oncol. 2020 Apr 22;10:569. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Teorik ders anlatımı, konuların ders içi etkinliklerle (sunum ve ödevlerle) pekiştirilmesi ve tartışılması |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ödev ve Sunum ile değerlendirme (Öğrenim Çıktısı 4,5, 6) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
gizem.calibasi@deu.edu.tr ; 0 232 412 58 35 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 14:00-15:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|