DERS ADI

: Sağlık Alanında Disiplinlerarası Ürün Geliştirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBE 6080 Sağlık Alanında Disiplinlerarası Ürün Geliştirme SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Translasyonel Onkoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. YASEMİN BAŞBINAR

Dersi Alan Birimler

Halk Sağlığı Doktora
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora
Odyoloji Doktora
Psikiyatri Hemşireliği Doktora
Halk Sağlığı Hemşireliği Doktora
Laboratuvar Hayvanları Bilimi Doktora
İş Sağlığı Doktora
Tıp Eğitimi Doktora
Kanser Epidemiyolojisi Doktora
Anatomi Doktora
İç Hastalıkları Hemşireliği Doktora
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Doktora
Moleküler Patoloji Doktora
Temel Onkoloji Doktora
Egzersiz Fizyolojisi Doktora
Toksikoloji Doktora
Beden Eğitimi ve Spor Doktora
Biyokimya Doktora
Biyomekanik Doktora
Kanser Epidemiyolojisi Bütünleşik Doktora
Nadir Hastalıklar Doktora
Histoloji - Embriyoloji Doktora
Tıbbi Biyoloji ve Genetik Doktora
Temel Onkoloji Bütünleşik Doktora
Biyofizik Doktora
Biyomühendislik Doktora (İngilizce)
Medikal Fizik Doktora
Hemşirelik Esasları Doktora
Fizyoloji Doktora
Kas - İskelet - Doku Mühendisliği Doktora
Translasyonel Onkoloji Doktora
Tıbbi Parazitoloji Doktora
Mikrobiyoloji Doktora
Farmakoloji Doktora
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora
Hemşirelikte Yönetim Doktora
Temel Sinirbilimler Doktora
Moleküler Tıp Doktora
Translasyonel Onkoloji Bütünleşik Doktora
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Doktora
Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Sağlık alanında yeniliklerin uygulamaya geçmesinde başarı nadirdir; yol daha uzun, daha kıvrımlı ve her zamankinden daha pahalıdır. Başarı olasılığını artıran üç ilke: hem işbirliği hem de yenilik kültürü, teknoloji transferine sistematik bağlılık ve disiplinler arası uzmanlarından oluşan bitişik bir ekosistem. Tersine, beş kilit başarısızlık noktası: hedefli bir sürecin olmaması, icat = yenilik varsayımı, eksik bir ekip, yetersiz kaynaklar ve kültürel desteğin olmamasıdır. Bu ilkeler tek başına başarı için bir formül oluşturmaz; ancak farkındalık ve iyi uygulamalar başarı olasılığını artırabilir. Bu ders kapsamında sağlık alanında başarılı ürün geliştirme için gerekli farkındalık yapılandırılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Ürün geliştirme kavramını bilir.
2   2. İnovasyon ile teknoloji arasındaki bağlantıyı ve farkı kavrar.
3   3. AR-GE/ÜR-GE ve bilimsel Araştırmaların, inovasyon için gerekliliğini kavrar.
4   4. İnovasyonda, Üniversite-Sanayi İşbirliği arasındaki iletişimin önemini anlar.
5   5. İnovasyonların sağlık alanını oluşturduğu değişikliklerin etkilerini değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yeniliği Yeniden Düşünmek /Teknolojinin Ötesinde Yenilik
2 'İlerlemenin' Bir Uyarlaması Olarak 'Yenilik' Teknolojiler Ve Yenilik Sistemlerinde Paradigma Değişimi/ İyi Fikirler Nasıl Ölür: Sık Karşılaşılan Tuzakları Anlamak Girişimciliğin Önündeki Kurumsal Engelleri Yönetmek
3 Ürüne yeni bakış Endüstri 4.0/ Toplum 5.0 / Medici Etkisi
4 Üniversite Teknoloji Transferinin Rolü TTO,Teknoloji Geliştirme Bölgeleri, ARGE Merkezleri
5 Yeni başlayanlar için kavramlar: Bir partnere ihtiyacım var mı, İyi bir fikir mi, Karşılanmamış bir ihtiyacı karşılıyor mu, Nasıl bir partner bulabilirim
6 Disiplinler arası araştırmalar için zor konular: Fikri mülkiyet haklarını anlama ve paylaşma: Geleneklere karşı kanunlar
7 Sağlık araştırmaları için Teknoloji Hazırlık Seviyesi (THS) ; Üstesinden Gelmeye Hazır mısınız
8 İlaç Ve Tıbbi Cihaz Yenilikçileri İçin Klinik Araştırmalar
9 Dünyada Ve Türkiye de İlaç Ve Tıbbi Cihaz Düzenlemeleri (ONAY, BELGELENDİRME SÜREÇLERİ)
10 Teknoloji Ve İnovasyonun Benimsenmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Medical Innovation-Science, technology and practice. Edited By Davide Consoli, Andrea Mina, Richard R. Nelson, Ronnie Ramlogan. ISBN 9780367668686. Routledge Press (2020).

Creativity and Leadership in Science, Technology, and Innovation. Edited By Sven Hemlin, Carl Martin Allwood, Ben Martin, Michael D. Mumford. ISBN 9781138203044. Routledge Press (2016).

Innovation in Scientific Research and Emerging Technologies-A Challenge to Ethics and Law. Authors: Palazzani, Laura. ISBN 978-3-030-16733-2. Springer (2019).

Innovation Beyond Technology- Science for Society and Interdisciplinary Approaches. Editors: LECHEVALIER, Sébastien (Ed.). ISBN 978-981-13-9053-1. Springer (2019).

Medical Innovation- Concept to Commercialization. Editors: Kevin Behrns Bruce Gingles Michael Sarr. ISBN: 9780128149263. Academic Press (2018).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders anlatımı, konuların ders içi etkinliklerle (sunum ve ödevlerle) pekiştirilmesi ve tartışılması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav ile;
1. İnovasyon kavramını bilir.
2. İnovasyon ile teknoloji arasındaki bağlantıyı ve farkı kavrar.
3. AR-GE ve bilimsel Araştırmaların, inovasyon için gerekliliğini kavrar.

Ödev/Sunum ile;
4. İnovasyonda, Üniversite-Sanayi İşbirliği arasındaki iletişimin önemini anlar.
5. İnovasyonların sağlık alanını oluşturduğu değişikliklerin etkilerini değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof Dr Yasemin Başbınar
yasemin.baskin@deu.edu.tr ; 0 232 412 58 01

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 14:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 20 200
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 231

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555