DERS ADI

: Karşılaştırmalı Türk-Amerikan Popüler Kültür Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 6136 Karşılaştırmalı Türk-Amerikan Popüler Kültür Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 11

Dersi Veren Birim

Tarih Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. FÜSUN ÇOBAN DÖŞKAYA

Dersi Alan Birimler

Tarih Doktora

Dersin Amacı

Bu ders Türk ve Amerikan toplumlarında popüler kültür ve kitle kültürünün ortaya çıkışını ele alır. Belirli olgu ve örnekler karşılaştırılmalı olarak incelenirken iki ülke arasındaki ilişkilerin tarihsel boyutunun irdelenmesi dersin temel amaçları arasındadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk-Amerikan popüler kültür tarihi hakkında bilgi sahibi olmak.
2   Popüler kültür tarihi ve terminolojisine hakim olmak.
3   Tarihi kaynakları analiz edebilmek.
4   Multidisipliner çalışmanın önemini anlamak.
5   Edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültür ve Kültür Çalışmaları Üzerine tartışmalar
2 Türk Kültürü
3 Amerikan kültürel çalışmaları
4 Türk-Amerikan İlişkilerinde önemli konular
5 Türk-Amerikan İlişkilerinde önemli konular
6 Popüler Kültür Üzerine Tartışmalar
7 Popüler Kültür Üzerine Tartışmalar
8 Vize sınavı
9 Türk ve Amerikan kültüründen karşılaştırmalı örnekler
10 Türk ve Amerikan kültüründen karşılaştırmalı örnekler
11 Türk ve Amerikan kültüründen karşılaştırmalı örnekler
12 Türk ve Amerikan kültüründen karşılaştırmalı örnekler
13 Türk ve Amerikan kültüründen karşılaştırmalı örnekler
14 Türk ve Amerikan kültüründen karşılaştırmalı örnekler
15 Türk ve Amerikan kültüründen karşılaştırmalı örnekler
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Uslu, Nasuh. Türk-Amerikan İlişkileri. 21. Yüzyıl Yayınevi, 2000.
Sander,Oral. Türk-Amerikan İlişkileri: 1947-1964
Ülman, Haluk. Türk-Amerikan Diplomatik Münasebetleri: 1939-1947
Armaoğlu, Fahir. Belgelerle Türk-Amerikan Münasebetleri
Eradam, Yusuf. Vanilyalı İdeoloji.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilere interaktif sunumlarla konuyu açıklamak ve görsel materyallerle desteklemek, ardından öğrenci tartışmalarıyla konuyu derinlemesine analiz etmek.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Temel kavramları anlama ve tanımlama
2. İlgili kavramları bağlam içerisinde kullanabilme.
3. verilen bir metni derste öğretilen terminolojiyi kullanarak etkili bir şekilde kullanabilme.
4. Dili doğru ve etkili bir biçimde kullanabilme
5. öğrenilen bilgiyi gerçek dünya örneklerine uygulayabilme.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrencinin derse %70 devamı zorunludur.
2. Derslere katılım ve konuyu önceden okuyarak derse gelmek önemlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fusun.doskaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 08:30-09:30
Salı 08.30-09:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 30 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 13 10 130
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 265

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.144
ÖK.2
ÖK.35
ÖK.43
ÖK.555