Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tarih Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Tarih Doktora |
Dersin Amacı |
Karşılaştırmalı Tarih yöntemi sadece Türkiye tarihçiliği için değil dünya tarihçiliği için de çok yenidir. Bu yöntemi Barrington Moore gibi sosyologlar, Marc Bloch gibi tarihçiler kullanmaya başlamıştır. Bu yeni yöntemin zamanla teorisi de oluşturulmuş ve yeni yaklaşımlar geliştirilmiştir. Bu derste karşılaştırmalı tarih yöntemleri, teorisi ve yeni yaklaşımlar örnekleriyle incelenecektir. Tarih ile sosyoloji arasındaki ilişkinin kavranması, disiplinler arası yöntemlerin tarih yazımında kullanımı pratiğinin gözlemlenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Theda Skocpol, Tarihsel Sosyoloji, Tarih Vakfı Yurt yay., İstanbul, 1999. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
İlan edilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
0 (232) 3018744 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|