DERS ADI

: Karşılaştırmalı Türk Kültür Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 6083 Karşılaştırmalı Türk Kültür Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERKAN GÖKSU

Dersi Alan Birimler

Tarih Doktora

Dersin Amacı

Tarihi süreç içinde edinilen kültürel değerlerin insan ve toplum yaşamına etkilerini ortaya koymak;
Türk kültürünü tarihsel gelişim süreci içinde, süreklilik, değişme, gelişme, bütünleşme, çözülme ve dönüşme süreçleri altında sosyo-kültürel bir analize tabi tutmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk Kültür Tarihi unsurları hakkında bilgi sahibi olur.
2   Türk İslam kültürünün sosyal ve kültürel unsurlarını karşılıklı bağımlılık ve bütünlük anlayışı çerçevesinde analiz eder
3   Türk kültürünün kaynakları ışığında Türk kültürünü kavramak ve değerlendirir
4   Atlı-göçebe kültürden yerleşik kültüre geçişi analiz eder
5   Anadolu Türk ve Türkiye kültür tarihlerinin, dünya kültür tarihindeki yeri ve önemini tespit eder

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültür kavramının tanımı, temel özellikleri,
2 Kavramın tarihsel gelişimi
3 Anadolu Türk kültürleri
4 Orta Asya Türk kültürleri
5 Türk Kültürünün; Türklerin siyasi, dini, ekonomik ve sosyal yapısına etkileri
6 Kültürlerin inanç, dünya görüşü ve sosyal yaşam alanlarında ve tarihsel süreçte nasıl değişerek günümüze ulaştığı
7 Türk kültür kaynakları olan yazıtlar, ilmi ve edebi eserler
8 Ara sınav
9 Vakayinameler, destanlar, fütüvvet nameler ve menakıbnameler
10 Türk Kültür kaynaklarının Önemi, kaynak türleri ve bunların ele alınışı
11 Divân-ı Hikmet ve Divân-ı Lügati t- Türk
12 Anadolu ve Orta Asya Türklerinin sosyal, dini, ilmi, kültürel, iktisadi hayatları
13 Türkistan'dan Anadolu ya İnsan ve Toplum
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü
2. Yılmaz Özakpınar, Kültür ve Medeniyet Anlayışları ve Bir Medeniyet Teorisi, Ötüken Yayınları
3. Yılmaz Özakpınar, İslam Medeniyeti ve Türk Kültürü, Ötüken Yayınları
4. Yılmaz Özakpınar, Kültür ve Medeniyet Üzerine Denemeler, Ötüken yayınları
5. Muharrem Ergin, Orhun Abideleri, Milli Eğitim Basımevi
6. Ed. Hasan Celal Güzel, Kemal Çiçek, Salim Koca, Türkler 1-4, Ankara
7. W. Bang ve G. R. Rahmeti, Oğuz Kağan Destanı, Milli Eğitim Basımevi
8. Vilh. Thomsen (Çev. Vedat Köken), Orhon ve Yenisey Yazıtlarının Çözümü, Türk Tarih Kurumu Basımevi
9. Aydın Taneri, Türk Kavramının Gelişmesi, Ocak Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, ödev, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

----

Değerlendirme Kriteri

Yarıyıl, yarıyıl sonu sınavları

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkan.goksu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

randevü ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavı 1 10 10
Vize Sınavı 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15
ÖK.24334
ÖK.3
ÖK.45
ÖK.5