DERS ADI

: Karşılaştırmalı Tarihe Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 5029 Karşılaştırmalı Tarihe Giriş SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Karşılaştırmalı Tarih Yönteminin özelliklerinin ve temel eserlerinin tanıtılması. Örnek literatür taramalarının yapılması. Dünya da ve Türkiye de Karşılaştırmalı Tarih öğretiminin incelenmesi, dersler ve tezler üzerine değerlendirmeler. Çeşitli karşılaştırmalı konular üzerine seminer çalışmalarının yapılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Karşılaştırmalı Tarih kavramını açıklayabilir
2   Karşılaştırmalı Tarih çalışması ile ilgili kaynakları sınıflandırabilir,
3   Karşılaştırmalı Tarih yaklaşımlarını örneklerle açıklayabilir,
4   Karşılaştırmalı Tarihçilikteki yöntem sorunlarını analiz edebilir,
5   Temel karşılaştırma konularını değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Karşılaştırmalı Tarih Nedir
2 Karşılaştırmalı Tarih Üzerine Temel Eserler
3 Karşılaştırmalı Tarih Üzerine Temel Makaleler
4 Dünya da Karşılaştırmalı Tarih Öğretimi
5 Türkiye de Karşılaştırmalı Tarih Öğretimi
6 İktisatçılar ve Sosyologlar Neleri Karşılaştırır
7 Tarihçiler Neleri Karşılaştırır
8 Ara Sınav
9 Siyasal Sistemleri Karşılaştırmak
10 Uygarlıkları Karşılaştırmak
11 Aydınlanma Hareketlerini Karşılaştırmak
12 Sosyal Yapıları Karşılaştırmak
13 Ekonomik Yapıları Karşılaştırmak
14 Kentleri Karşılaştırmak

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Nedim Yalansız, Karşılaştırmalı Tarih: Tarih Öğretiminde Yeni Bir Yaklaşım , Uluslararası Sosyal Aratırmalar Dergisi/The Journal of International Social Research
Volume 2 / 9 Fall 2009, pp.493-498.
Tarihsel Sosyoloji, ed. Theda Skocpol, Tarih Vakfı Yurt Yay.,(I. Baskı, 1999), 2.Baskı, İstanbul 2002.
Peter Burke, Tarih ve Toplumsal Kuram, Tarih Vakfı Yurt yay., I. Baskı, İstanbul, 1994. (II. Baskı, 2000; III. Baskı, 2005).
Esra Atalı, 1905 Rus Devrimi ile 1908 Jöntürk Devrimi nin Karşılaştırmalı Bir İncelemesi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2002

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, ödev/sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4: Ödev raporu ile değerlendirilecektir.
3. ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0 (232) 301 87 44 nedimyalansiz@hotmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.1444
ÖK.2444
ÖK.3444
ÖK.4444
ÖK.5444