Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Psikoloji Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ CEREN HIDIROĞLU ONGUN |
Dersi Alan Birimler |
Psikoloji Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilere sosyal affektif sinirbilim alanında araştırılan ana konuları ve geliştirilen teorileri tanıtacaktır. Ders aynı zamanda insan ve hayvan duygularının altında yatan temel nöral mekanizmaların kapsamlı bir özetini ve beynin duygusal sistemleri üzerine kavramsal bir çerçeveyi kapsar. Öğrenciler uyku ve uyarılma, zevk alma ve korku sistemleri, şiddet ve öfkenin kaynakları ve cinselliğin nöral temelleri ile anne bakımı, sosyal kayıp ve neşe gibi hakkında daha az bilinen duygular hakkında bilgi edinebilecekler. Aynı zamanda, bilişsel sinirbilim yöntemlerinin, duygusal ve sosyal süreçleri incelemek için nasıl uygulanabileceğini öğreneceklerdir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Afektif Nörobilim. Jaak Panksepp. Çev: Prof.Dr. Suheyla Unal & Dr. Vuslat Kara Ölmeztoprak. Alfa Yayınları 2017 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders kapsamını oluşturan konular ders sorumlusunun moderatörlüğünde öğrencilerin yoğun katılımıyla tartışmalı olarak ele alınacaktır |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
1. Arasınav |
Değerlendirme Kriteri |
Bir final sınavı yapılacak ve biri sunum olmak üzere 2 ödev istenecektir. Sınavlarda bilgi, kavrama, analiz, yorumlama ve sentez düzeylerinde açık uçlu sorular yer alacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70'ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ceren.hidiroglu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 16:00-17:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|