DERS ADI

: Toplumsal Kimlik Modelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOC 5017 Toplumsal Kimlik Modelleri SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sosyoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NİLÜFER ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumsal bir gerçeklik olarak sosyal kimliğin görünür biçimlerini ayırt ederek toplumsal kimliğe sosyoloji perspektifi ile bakabilecektir.
2   Toplumsal bir sorun olarak kimlik ve yansımalarının doğurduğu ilişkileri görerek, sosyolojik analiz edebilme yeteneği kazanacaktır.
3   . İncelenen sosyologlar ve kuramları çerçevesinde kimliğin yansımalarına dair toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi kazanacak, eleştirel bir boyutta bakabilecektir.
4   toplumsal kimliğin yansıma alanları ve ortaya çıkan sorunların aydınlanması konusunda bilimsel yeterlilik kazanacaktır.
5   Toplumsal kimlik ve ötekileştirme, benlik ve kimlik ve yansımaları konularını anlayacak, açıklayacak ve bilimsel bakış açısıyla temellendirecek araştırma projeleri, perspektifler, kavramlar geliştirecek ve bilimsel yeterlilik kazanacaktır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kimliği Tanımlamak; Semantik tarihi Philip Gleason
2 Kimliğin mantığı, Modernleşme, çok kültürlülük ve Hibrit kimlik Bhikhu Parekh
3 Sembolik etkileşimcilerin Kimlik yaklaşımı- George Herbert Mead
4 Gösterilen benlik kuramı- Erwing Goffman
5 Sosyal Kimlik Kuramı; H.Taifel ve J. Turner
6 Sosyal Kimlik Kuramı; Muzaffer Şerif
7 Kimlik yapı faillik: üçlü sentez girişimi Bourdieu
8 Bağlanma (attechment) Kuramı John Bowlby
9 Kimlik temelli çatışmalar Volkan Vamık
10 Kimlik problemi ve gerçekliğin sosyal inşası- Berger ve Luckmann
11 Kimlik Keşfi ve Biçimlenmesi Yaklaşımı- Erik Erikson
12 Milli Kimlik, Milliyetçilik, Hayali Cemaatler Benedict Anderson
13 Enformasyon çağı, sanal kimlikler, simülakr Jean Baudrillard
14 Kimlik ve Yabancılaşma- Erich Fromm
15 Hakikat Sonrası Çağ Ralph Keyes
16 Genel değerlendirme ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, öğrencinin konuyu araştırması, özel bir araştırma ödevi hazırlaması ve aktif katılımlı, tartışmalı bir sunum olarak sunması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Ödev Hazırlama 2 6 12
Kitap Okuma 10 5 50
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14
ÖK.255
ÖK.34444
ÖK.455
ÖK.555