DERS ADI

: Türkiye'de Çalışma İlişkileri: Sorunlar ve Tartışmalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOC 5006 Türkiye'de Çalışma İlişkileri: Sorunlar ve Tartışmalar SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sosyoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. GAZANFER KAYA

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ders, çalışma ilişkilerindeki temel sorun ve tartışmalara odaklanmaktadır. Bu sorun ve tartışma alanlarından bazıları istihdam, işgücü, işsizlik, esnek çalışma, enformel sektörler, sendikal örgütlenmedir. Dersin temel amacı, Türkiye deki çalışma ilişkileri ve bu ilişkilerin ortaya çıkardığı sorunların; ekonomik, sosyal, kültürel ve siyasal boyutlarıyla analiz edilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çalışma ilişkileri alanındaki terminolojiyi kullanabilme
2   Çalışma yaşamına ilişkin geliştirilen temel kuramsal yaklaşımları açıklayabilme
3   Tarihsel süreçten günümüze çalışma ilişkilerinin gelişim aşamalarını açıklayabilme
4   Sanayi Toplumu ve sonrasında ortaya çıkan toplumsal süreç ve tartışmaları analiz edebilme
5   Günümüz Dünya sında ve Türkiye de çalışma yaşamına ilişkin sorunları analiz edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, temel kavramlar
2 Çalışmanın tarihsel gelişimi (İlkel Toplumdan-Sanayi Çağına)
3 Sanayi Toplumu ve Çalışma Yaşamı
4 Sanayi Sonrası Toplum Teorilerinde Çalışma Yaşamı
5 Dünya da Neoliberal Politikalar ve Çalışma İlişkileri
6 Dünya da Neoliberal Politikalar ve Çalışma İlişkileri
7 Türkiye de Çalışma İlişkilerinin Evrimi
8 Ara Sınav
9 Günümüz Türkiye sinde Çalışma Yaşamındaki Sorunlar
10 Günümüz Türkiye sinde Çalışma Yaşamındaki Sorunlar
11 Sınıf içi Sunumlar
12 Sınıf içi uygulamalar
13 Sınıf içi uygulamalar
14 Sınıf içi uygulamalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Sosyal Araştırmalar Vakfı (2008). Türkiye işçi Sınıfı ve Emek Hareketleri Küreselleşiyor mu , Sosyal Araştırmalar Vakfı, İstanbul.
Grint, Keith (1998). Çalışma Sosyolojisi, Alfa Yayınevi.
Yardımcı kaynaklar:
Güzel, Serkan (2008). Çalışma Sosyolojisi, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
Frankel, Boris (1991). Sanayi Sonrası Toplum Ütopyaları, Ayrıntı Yayınevi, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Soru-yanıt
3. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-4: Vize ve final sınavı ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 5: Öğrenci tarafından hazırlanacak sunum ve sunum raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.5555