DERS ADI

: Edebiyat ve Popüler Kültür

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KAR 5022 Edebiyat ve Popüler Kültür SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. HÜLYA KAYA

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı belli bir dönem için geçerli, hızlı üretilen ve tüketilen öğeler bütünü olan popüler kültürün edebiyat ile ilişkisini anlamaktır. Dersin ikincil hedefi ise popüler kültür temelinde üretilen edebi eserlerin analizini yapmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Popüler kültür kavramını ayırt eder.
2   Edebiyat ve popüler kültür ilişkisini analiz eder.
3   Popüler kültüre ait edebi tür ve tipleri analiz eder.
4   Popüler kültür çerçevesinde edebiyat okuryazarlığı becerisini kullanır.
5   Popüler kültür eserlerini analiz etmek ve karşılaştırmak için teorik bakış açılarını kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin tanıtılması
2 Edebiyat, kültür ve kültür tarihi
3 Popüler kültür kavramı
4 Popüler kültüre ait tür ve tipler (genre & types)
5 Edebiyatta popüler kültüre ait özellikler
6 Popüler kültür eserlerinin analizi ve yorumlanmasına ilişkin kuramsal ardalan
7 Ara Sınav
8 Metin analizi ve sunum
9 Metin analizi ve sunum
10 Metin analizi ve sunum
11 Metin analizi ve sunum
12 Metin analizi ve sunum
13 Metin analizi ve sunum
14 Metin analizi ve sunum
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Theodora W. Adorno, Max Horkheimer: Kulturindustrie, Aufklärung als Massenbetrug in: Dialektik der Aufklärung, Frankfurt am Main 1969
Hans-Otto Hügel: Handbuch Populäre Kultur. Begriffe, Theorien und Diskussionen. Stuttgart, 2003
Hans-Otto Hügel: Lob des Mainstreams. Zu Theorie und Geschichte von Unterhaltung und Populärer Kultur. Köln, 2007
Burke, Peter. Popular culture in early modern Europe. Ashgate Publishing, Ltd., 2009.

Yardımcı kaynaklar:

Wright, Robin Redmon, and Jennifer A. Sandlin. "Cult TV, hip hop, shape-shifters, and vampire slayers: A review of the literature at the intersection of adult education and popular culture." Adult Education Quarterly 59.2 (2009): 118-141.
Couldry, Nick, and Anna McCarthy. Mediaspace: Place, scale and culture in a media age. Routledge, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sınıf tartışmaları, öğrencilerin yapacakları çalışmalar ve sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
4. Öğrenciler öğretim üyesince dağıtılan konularda sunumlar yapacaklardır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: hulya.kaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 25 25
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.54