DERS ADI

: Edebiyat, Felsefe ve Oryantalizm

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KAR 5006 Edebiyat, Felsefe ve Oryantalizm SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NEVZAT KAYA

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı oryantalizmin temel görünümlerini ve edebiyata yansımalarını incelemek. Oryantalist bakış açısının etik, politik ve ideolojik sonuçlarını araştırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Oryantalizmin temel iddialarını anlar.
2   Farklı oryantalizm tiplerini karşılaştırır.
3   Edebi metinlerde oryantalist bakış açısını ayırt eder
4   Oryantalizm ve ideoloji ilişkisini analiz eder.
5   Eleştirel bir perspektif kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin Tanıtılması
2 Oryantalizm nedir
3 Oryantalist doğu imgesi
4 Oryantalizm ve ideoloji ilişkisi
5 Metinlerarası düzlemde Oryantalist söylem
6 Kültürlerarası etkileşimde edebiyat
7 Ara Sınav
8 Alternatif bir oryantalist söylem mümkün mü
9 Metin analizi ve sunum
10 Metin analizi ve sunum
11 Metin analizi ve sunum
12 Metin analizi ve sunum
13 Metin analizi ve sunum
14 Metin analizi ve sunum
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Ana kaynak:
1. Said, Edward W., Orientalism, Vintage Boooks, New York, 1979.
2. Said, Edward W., Şarkiyatçılık, çev. B. Ülner, Metis Yay., İstanbul, 2013.
3. Qian, Zhaming (ed.), Modernism and the Orient, Ezra Pound Center for Literature, Uno Press., New Orleans, 2013.

Yardımcı kaynaklar:
1.Lemaire, Gerard-Georges, Orientalism: The Orient in Western Art, hf Ullmann Press. Germany, 2013.
2. MacKenzie, John M., Orientalism: History, Theory and the Arts, Manchester University Press, Manchester, 1995.
3. Kula, Onur Bilge, Batı Edebiyatında Oryantalizm I-II, İşbankası Kültür Yay., İstanbul, 2011.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sınıf tartışmaları, öğrencilerin yapacakları çalışmalar ve sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
4. Öğrenciler öğretim üyesince dağıtılan konularda sunumlar yapacaklardır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hakan.corekcioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14454
ÖK.245
ÖK.3455
ÖK.445555
ÖK.5