DERS ADI

: Eski Türk Edebiyatı VI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 4008 Eski Türk Edebiyatı VI ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

18. ve 19. yüzyıl Divan edebiyatının önemli temsilcilerinin ve eserlerinin incelenip yorumlanması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Klâsik Türk edebiyatının tarihsel süreci içerisinde 18. ve 19. yüzyıllların yerlerini belirler.
2   18 ve 19. yüzyılın genel özelliklerini ayırt edebilir.
3   18 ve 19. yüzyılın önemli temsilcileri ve eserlerini sıralar.
4   Metin şerhi yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 XVIII. yüzyıl Türk edebiyatının genel özellikleri
2 Nedim (Hayatı, Edebi Şahsiyeti ve Eserleri) ve Bir Gazelinin Şerhi
3 Sünbülzade Vehbi (Hayatı, Edebi Şahsiyeti ve Eserleri) ve Bir Gazelinin Şerhi
4 Koca Ragıp Paşa (Hayatı, Edebi Şahsiyeti ve Eserleri) ve Bir Gazelinin Şerhi
5 Şeyh Galib (Hayatı, Edebi Şahsiyeti ve Eserleri) ve Bir Gazelinin Şerhi
6 Şeyh Galib'in Hüsn ü Aşk Mesnevisinin İncelenmesi
7 Şeyh Galib'in Hüsn ü Aşk Mesnevisinin İncelenmesi
8 Ara Sınav
9 XIX. yüzyıl Türk edebiyatının genel özellikleri
10 Keçecizade İzzet Molla (Hayatı, Edebi Şahsiyeti ve Eserleri) ve bir gazelinin şerhi
11 Keçecizade İzzet Molla'nın Mihnet-Keşan Mesnevisinin İncelenmesi
12 Yenişehirli Avni(Hayatı, Edebi Şahsiyeti ve Eserleri) ve bir gazelinin şerhi
13 Rasih (Hayatı, Edebi Şahsiyeti ve Eserleri) ve bir gazelinin şerhi
14 Osman Şems (Hayatı, Edebi Şahsiyeti ve Eserleri) ve bir gazelinin şerhi
15 Leskofçalı Galip (Hayatı, Edebi Şahsiyeti ve Eserleri) ve bir gazelinin şerhi
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders Kitabı / Malzemesi
1 İZ, Fahir (1997) Eski Türk Edebiyatında Nesir, Akçağ Yay. Ankara
2 ŞENTÜRK Ahmet Atilla, Ahmet Kartal(2007) Eski Türk Edebiyatı Tarihi , Dergâh Yay. İstanbul
İlave Kaynak
1 İPEKTEN Haluk vd. (2002) Şair Tezkireleri, Grafiker Yay. Ankara
2 SARAÇ, Yekta (2007)Klasik Edebiyat Bilgisi, 3F Yay. İstanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
Vize Sınavına Hazırlık 10 3 30
Final Sınavına Hazırlık 10 3 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13431312
ÖK.24541311
ÖK.34442211
ÖK.42231111