DERS ADI

: Eski Türk Edebiyatı V

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 4007 Eski Türk Edebiyatı V ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Divan edebiyatının 17. asırdaki şairler ve eserleri ile bu dönemdeki şairlerin takip ettiği Sebk-i Hindi, Hikemi tarz, Mahallileşme vb. akım ve üslupların tanıtılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Divan edebiyatının 17. asrı hakkında bilgi sahibi olur.
2   Divan edebiyatının 17. asrında ortaya çıkan edebi tarzlar ve bunların temsilcilerini öğrenir.
3   Divan edebiyatının 17. asrının önemli şairleriyle bunların eserleri hakkında bilgi sahibi olur.
4   Metin şerhi yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 XVII. yüzyıl Türk edebiyatının genel özellikleri, Sebk-i Hindi, Hikemi üslup, Mahalli Tarz ve Tarz-ı Kadim
2 Nef'i: Hayatı, edebi kişiliği ve eserleri
3 Nef'inin Sözüm kasidesinin şerhi
4 Nef'i'nin Bir Gazelinin Şerhi
5 Neşati (Hayatı, edebi kişiliği ve eserleri) ve bir gazelinin şerhi
6 Naili (Hayatı, edebi kişiliği ve eserleri) ve bir gazelinin şerhi
7 Nevizade Atayi (Hayatı, edebi kişiliği ve eserleri) ve bir gazelinin şerhi
8 Ara Sınav
9 Ganizade Nadiri (Hayatı, edebi kişiliği ve eserleri) ve bir gazelinin şerhi
10 Şeyhülislam Yahya (Hayatı, edebi kişiliği ve eserleri) ve bir gazelinin şerhi
11 Fehim-i Kadim (Hayatı, edebi kişiliği ve eserleri) ve bir gazelinin şerhi
12 Nabi (Hayatı, edebi kişiliği ve eserleri) ve bir gazelinin şerhi
13 Nabi'nin Hayriyye Mesnevisinin İncelenmesi
14 Nabi'nin Hayriyye Mesnevisinin İncelenmesi
15 Sabit (Hayatı, edebi kişiliği ve eserleri) ve bir gazelinin şerhi
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Şentürk A. Atilla-Kartal Ahmet (2004), Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Dergah Yayınları, İstanbul.
İz, Fahir (2000), Eki Türk Edebiyatında Nazım I, II, Akçağ Yayınları, Ankara.
Pala, İskender (2003), Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü,LM Yayıncılık, İstanbul.
Levent, Agah Sırrı (1943), Divan Edebiyatı, Kelimeler ve Remizler, Mazmunlar ve Mefhumlar, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
İsen, Mustafa vd. (2003), Eski Türk Edebiyatı El Kitab, Grafiker Yayınları, Ankara.
Büyük Türk Klasikleri, Ötüken Yayınları, İstanbul.
İz, Fahir (1996), Eki Türk Edebiyatında Nesir, Akçağ Yayınları, Ankara.
Gibb, E.J. W., Osmanlı Şiir Tarihi (Çev: Ali Çavuşoğlu), Akçağ Yay., Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüzyüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Tanımsız

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
Vize Sınavına Hazırlık 10 3 30
Final Sınavına Hazırlık 10 3 30
Final Sınavı 1 4 4
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1154511441321
ÖK.2155421531521
ÖK.3154411421421
ÖK.4255411531411