DERS ADI

: Türk Halk Edebiyatı VI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 4002 Türk Halk Edebiyatı VI ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Türk Halk Edebiyatında mensur anlatımın tanıtılması, Nesir inceleme yöntemlerini öğretilmesi ve Nesir olarak üretilmiş verimlerin incelenmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Halk edebiyatında anlatı geleneğini kavrarlar.
2   Türk Halk Edebiyatında nesir olan verimleri tanırlar
3   Nesir üretim ve icra ortamlarını öğrenirler.
4   Nesir verimlerinin icracılarını öğrenmiş olurlar
5   Nesir derleme ve yazıya geçirilmesini kavrarlar
6   Nesir olan verimlerin inceleme yöntemlerini kavramış olurlar.
7   Halk nesriyle ilgili kaynakları tanırlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Halk anlatı geleneği.
2 Halk anlatısının icracıları.
3 Halk anlatısının icra ve üretim ortamları.
4 Halk nesri inceleme yöntemleri.
5 Türk halk nesrinin özellikleri
6 Türk halk nesri üzerine yapılmış çalışmalar.
7 Vize
8 Türk halk nesri üzerine yapılmış çalışmalar.
9 Masal türü ve özellikleri
10 Masal inceleme yöntemleri.
11 Masal türü üzerine yapılmış çalışmalar.
12 Halk hikâyeciliği
13 Halk hikâyeleri; teşekkülü, gelişimi.
14 Halk hikâyeleri incelenmesi.
15 Halk hikâyeleri üzerine yapılan çalışmalar.
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynaklar:
Ed. M. Öcal Oğuz, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, , Grafiker Yayınları, Ankara 2007.
Abdurrrahman Güzel, Ali Torun, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ Yayınları, Ankara 2003.
Pertev Naili Boratav, Halk Hikâyeleri ve Halk Hikâyeciliği, Adam Yayınları, İstanbul 1988.
Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, Gerçek Yayınevi, İstanbul 2000.
Muhan Bali, Halk Edebiyatında Nesir, Atatürk Üni. Yayınları, Erzurum 1982
Mustafa Arslan, Denizli Yöresinden Derlenmiş Masallar, İnceleme-Metinler, Zirve Yayınları, Denizli 2008.

Yardımcı Kaynaklar:
Bilge Seyitoğlu, Erzurum Halk Masalları Üzerine Araştırmalar, Metinler ve Açıklamalar, Atatürk Üni. Yayınları, Ankara 1975.
Gül Derman, Resimli Taş Baskısı Halk Hikâyeleri, Atatürk Kültür Mer. Yayınları, Ankara 1988.
Metin Ekici, Türk Dünyasında Köroğlu, Akçağ Yayınları, Ankara 2004.
Özdemir Nutku, Meddahlık ve Meddah Hikâyeleri, Atatürk Kültür Merkezi Bşklığı Yayınları, Ankara 1997.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 4 3 12
Final Sınavına Hazırlık 6 3 18
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.12342222
ÖK.23232232
ÖK.33322222
ÖK.42222222
ÖK.53323323
ÖK.63322222
ÖK.73332232