DERS ADI

: Yeni Türk Edebiyatı IV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 3008 Yeni Türk Edebiyatı IV ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

II. Meşrutiyetten sonra Milli Edebiyat hareketinin kuruluşu, temel ilkeleri ve Türk diline ve edebiyatına getirdikleri yeni tekliflerle birlikte devrin yazarlarını ve eserlerini incelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Milli Edebiyatı dönemi hakkında hakkında genel bilgi edinir.
2   Milli Edebiyat hareketinin kuruluşunun altında yatan sebepleri öğrenir.
3   Milli Edebiyat döneminin şahsiyetlerini ve eserlerini öğrenir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Millî Edebiyat Hareketinin sosyal ve siyâsî zeminini tespit etmek.
2 II. Meşrutiyet sonrası Türkçülük ve Türkçecilik hareketleri ve edebî toplaşmalar hakkında bilgi vermek.
3 Yeni Lisan Hareketi hakkında bilgi vermek.
4 Millî Edebiyat Hareketinde Şiir: Ziya Gökalp, Midhat Cemâl Kuntay, İbrahim Alaattin Gövsa hakkında bilgi vermek
5 Yahya Kemal in Millî Edebiyat Hareketi içindeki yeri ve yönlendiriciliği hakkında bilgi vermek.
6 Şâirler Derneği hareketini tanıtmak
7 Vize
8 Müstakil bir şahsiyet olarak Mehmet Akif Ersoyu tanıtmak ve edebi kişiliğini anlatmak
9 Millî Edebiyat Hareketi nde hikâye ve roman hakkında genel bilgi vermek ve Ömer Seyfettinin Efruz Bey adlı eserini tahlil etmek
10 Halide Edip Adıvarın Yeni Turan adlı eserini tahlil etmek
11 Halide Edip Adıvarın Ateşten Gömlek adlı eserini incelemek
12 Yakup Kadrinin Kiralık Konak adlı romanını tahlil etmek.
13 Yakup Kadrinin Kiralık Konak adlı romanını tahlil etmek.
14 Reşat Nuri Güntekin in Çalıkuşu adlı romanını tahlil etmek.
15 Ahmet Hikmet Müftüoğlunun Gönül Hanım adlı eserini tahlil etmek.
16 FİNAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

KAYNAKLAR
İnci Enginün, Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat tan Cumhuriyet e, İstanbul 2007.
Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I, İstanbul 1988.
İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, İstanbul 2001.
Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı (1839-2000) (Komisyon), Ankara, 2007.
Ahmet Hamdi Tanpınar, Edebiyat Üzerine Makaleler, İStanbul, 1992.
II. Meşrutiyet Dönemi Türk Edebiyatı (Komisyon), Ankara, 2007.

YARDIMCI KAYNAKLAR
Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerine Araştırmalar I, İstanbul, 1992.
Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerine Araştırmalar II, İstanbul, 1987.
Ali İhsan Kolcu, Millî Edebiyat I Şiir, Erzurum 2007.
Ali İhsan Kolcu, Millî Edebiyat II Nesir, Erzurum 2007.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 5 50
Vize Sınavına Hazırlık 5 5 25
Final Sınavına Hazırlık 6 5 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1224111
ÖK.215222
ÖK.351