DERS ADI

: Eski Türk Edebiyatı III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 3005 Eski Türk Edebiyatı III ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

15. yüzyıl Anadolu, Azeri ve Çağatay sahasında gelişen edebiyatın genel özelliklerinin kavranması, başlıca temsilcilerin ve eserlerinin incelenerek yorumlanması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   15. yüzyıl klasik Türk edebiyatı hakkında genel bir bilgi sahibi olur.
2   15. yüzyıl klasik Türk edebiyatının önemli şairleri hakkında bilgi edinir.
3   15. yüzyıl metinlerini klasik bağlamda değerlendirme imkanı elde eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 15. yüzyıl Türk edebiyatı genel özellikleri
2 Ali Şir Nevai (Hayatı, Sanatı, Eserleri) ve bir gazelinin şerhi
3 Ahmed-i Dai (Hayatı, Sanatı, Eserleri) ve bir gazelinin şerhi
4 Şeyhi (Hayatı, Sanatı, Eserleri) ve Harname'den seçme metinler okuma
5 Şeyhi'nin Bir Gazelinin Şerhi
6 Ahmed Paşa (Hayatı, Sanatı, Eserleri) ve bir gazelinin şerhi
7 Necati Beğ (Hayatı, Sanatı, Eserleri) ve bir gazelinin şerhi
8 Ara Sınav
9 Fezayi (Hayatı, Sanatı, Eserleri) ve bir gazelinin şerhi
10 Tacizade Cafer Çelebi (Hayatı, Sanatı, Eserleri) ve Bir Gazelinin Şerhi
11 Tacizade Cafer Çelebi'nin Hevesname Mesnevisin Tahlili
12 Hamdullah Hamdi (Hayatı, Sanatı, Eserleri) ve bir gazelinin şerhi
13 Avni (Hayatı, Sanatı, Eserleri) ve bir gazelinin şerhi
14 Cem Sultan (Hayatı, Sanatı, Eserleri) ve bir gazelinin şerhi
15 Mesihi (Hayatı, Sanatı, Eserleri) ve bir gazelinin şerhi
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Şentürk A. Atilla-Kartal Ahmet (2004), Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Dergah Yayınları, İstanbul.
Mengi, Mine (2005), Eski Türk Edebiyatı Tarihi(Edebiyat Tarihi-Metinler), Akçağ yay., Ankara
Pala, İskender (2003), Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü,LM Yayıncılık, İstanbul.
İz, Fahir (2000), Eki Türk Edebiyatında Nazım I, II, Akçağ Yayınları, Ankara.
İsen, Mustafa vd. (2003), Eski Türk Edebiyatı El Kitab, Grafiker Yayınları, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüzyüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
Final Sınavına Hazırlık 10 3 30
Vize Sınavına Hazırlık 10 3 30
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1152413213
ÖK.215242232
ÖK.3543