DERS ADI

: Yeni Türk Edebiyatı II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 2008 Yeni Türk Edebiyatı II ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Servet-i Fünun Edebiyatı, Servet-i Fünun hikâye ve romanının
özellikleri, seçilen metin örneklerinin ait oldukları tarzın özellikleri
ile birlikte seçilen metinler üzerinde içerik, biçim ve üslûp açısından incelenmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci, Servet-i Fünun romanının hangi edebi, kültürel, siyasi ve sosyal şartlar altında doğduğunu bilir.
2   Öğrenci, devir roman ve hikâyesinin özelliklerini ve hikâye ve romancılarını bilir
3   Öğrenci, seçilen metinler üzerinde, içerik ve üslup açısından çözümlemeler yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Servet-i Fünun roman ve hikâyesinin edebi, kültürel, sosyal ve siyasal arka planı
2 Halit Ziya Uşaklıgil, bir sanatçı olarak portresi, hikâye ve romanları
3 Metin İncelemeleri: Ferhunde Kalfa, Mai Yalı
4 Ömr-i Tehi, Onu Beklerken
5 Metin İncelemeleri: Mai veSiyah
6 Metin İncelemeleri: Mai veSiyah
7 Vize
8 Halit Ziya İzmir Hikayeleri İnceleme
9 Metin İncelemeleri: Aşk-ı Memnu
10 Mehmet Rauf, hikâye ve romanları
11 Metin İncelemeleri: İthizar, Fedai, Hep Onlar İçin
12 Metin İncelemeleri: Eylül
13 Hüseyin Cahit Yalçın, Metin İncelemeleri: Görücü, hayat-ı Hakikiye Sahneleri nden öyküler
14 Mensur Şiir: Halit Ziya Uşaklıgil, Mehmet Rauf, Ahmet Hikmet Müftüoğlu
15 Servet-i Fünun da Eleştiri ve Ahmet Şuayb
16 FİNAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ANA KAYNAKLAR
1.Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar
2.Ahmet Hamdi TANPINAR, Edebiyat Üzerine Makaleler
3.Bilge ERCİLASUN, Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri I-I
4.Ahmet Hamdi TANPINAR, XIX. Asır Türk Edebiyatı Tarihi
YARDIMCI KAYNAKLAR
1.İnci ENGİNÜN, Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 4 3 12
Final Sınavına Hazırlık 6 3 18
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1233323424
ÖK.2224212434
ÖK.3223313434