DERS ADI

: Edebiyat Bilgi ve Teorileri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 1013 Edebiyat Bilgi ve Teorileri I ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Edebiyatın tanımı, edebiyat terim ve kavramları, başlıca edebiyat inceleme yöntemleri öğrenmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dersi alan öğrenciler,edebî söylemi tanıma yeteneği kazanır.
2   Edebî söylemle öğretici söylemi ayırt etme yeteneği kazanır
3   . Edebî söylemle kurulan metinleri tanıma yeteneği kazanır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Edebî söylemin yapısı
2 Edebî söylemin gerçekle ilişkisi, varlık nedeninin kendisi oluşu, yazıldıkları dönemin zihniyetiyle ilişkisi
3 Edebî söylemde dilin işlevi, dilin şiirsel ile göndergesel işlevi arasındaki farkları
4 Edebî söylemin bilimsel, düşünsel ve dinsel söylemden farklılıkları.
5 Edebî söylemle kurulan sanat metniyle ses, renk, çizgi ve hareketle gerçekleştirilen sanatlar arasındaki farklılıklar
6 Edebî söylemin amaçları
7 Vize
8 Fabl ve masal; soyut düşüncenin somutlaştırılması, yer ve zamanın deforme edilişi,gerçekliğin grotesk imgelerle kuruluşu, alegorik ve simgesel anlatım
9 Hikâyenin unsurları, olay ve anlatıcı, zaman, kişiler ve yer,
10 klasik hikâye, durum hikâyesi
11 Tiyatro, anlama ve gösterme arasındaki farklar, trajedi, komedi, dram, , klasik, epik ve absürt tiyatro
12 Roman, olay örgüsü, olay zinciri, tema, kişiler, yer ve zaman
13 Romanda anlatıcı, anlatım teknikleri, kurgusal özellikler, klasik, modern ve postmodern romanların özellikleri
14 Şiir, şiirin düzyazıdan ve hikâyeden farkı
15 Şiirde, ahenk, ritm, ses,
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ANA KAYNAKLAR
Terry, Eagleton, Edebîyat Kuramı
Berna Moran, Edebîyat Kuramları
Nail Lucy, Postmodern Edebîyat Kuramı
Saffet Murat Tura, Freud'dan Lacan'a Psikanaliz
Doğan Özlem, Metinlerle Hermeneutik (Yorumbilgisi) Dersleri
Oğuz Atay, Babama Mektup

YARDIMCI KAYNAKLAR
Mehmet Zaman Saçlıoğlu, Düş Adası
Haldun Taner, Şeytan Tüyü
İsmet Özel, Propoganda
İhsan Oktay Anar, Puslu Kıtalar Atlası
Mehmet Zaman Saçlıoğlu Yargı Adası
Cemal Süreya, Üvercinka

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 4 20
Vize Sınavına Hazırlık 5 2 10
Final Sınavına Hazırlık 5 3 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1223
ÖK.23
ÖK.334