DERS ADI

: UZAKTAN ALGILAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YBS 3036 UZAKTAN ALGILAMA SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Yönetim Bilişim Sistemleri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. VAHAP TECİM

Dersi Alan Birimler

Yönetim Bilişim Sistemleri

Dersin Amacı

Uzaktan algılanan görüntü verilerin özellikleri tanıtılıp, kullanılan görüntü işlemi teknikleri verilerek öğrencilere mekânsal görüntüleri analiz edebilme, yorumlama ve yeni bilgiler elde edebilme yetisi kazandırma amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uzaktan algılama veri tiplerini tanımlayabilme.
2   Farklı özellikteki uzaktan algılama görüntülerden uygun olanı seçebilme.
3   Uzaktan algılama verilerinin işlenmesi için gerekli olan teknikleri belirleyebilme.
4   Uzaktan algılama verilerini analiz edebilme.
5   İşlenmiş uzaktan algılama verilerinden elde edilen bilgileri yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uzaktan Algılamaya Giriş
2 Temel Kavramlar ve Tarihsel Gelişim
3 Uzaktan Algılamada Veri Eldesi
4 Elektromanyetik Enerji ve Uzaktan Algılamayı Etkileyen Faktörler
5 Uzaktan Algılama Veri Çeşitleri ve Yapısal Özellikler
6 Uzaktan Algılamada Görüntünün Esasları
7 Uzaktan Algılama Uyduları
8 Mekânsal Görüntü İşleme: Ön İşlemler
9 Mekânsal Görüntü İşleme: Görüntü İyileştirme
10 Mekânsal Görüntü Analizleri: Bant Aritmetiği
11 Mekânsal Görüntü Analizleri: İndeksler
12 Mekânsal Görüntü Analizleri: Görüntü Sınıflandırma
13 Mekânsal Görüntü Analizleri: Raster Vektör ve Vektör Raster Dönüşümleri
14 Uzaktan Agılama Uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Campbell, J. B. (2002). Introduction to Remote Sensing (Third Edition). New York: Taylor & Francis.
Yardımcı kaynaklar:
Russ, J.C. (2011). The Image Processing Handbook (Sixth Edition). USA: Taylor & Francis.
Aranoff, S. (2005). Remote Sensing for GIS Managers. California: ESRI Press.
Girard, M. & Girard, C.M. (2003). Processing of Ramote Sensing Data. India: A.A. Balkema Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinlikler ayrıntılı olarak Değerlendirme Yöntemleri ve İş Yükü Hesaplaması bölümünde verilmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Etkinlikler ayrıntılı olarak Değerlendirme Yöntemleri ve İş Yükü Hesaplaması bölümünde verilmiştir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Bölümün uyguladığı kurallar geçerlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1555
ÖK.255555
ÖK.3555555555
ÖK.455555
ÖK.555555