DERS ADI

: Anlaşmazlık Çözümü ve Arabuluculuk

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 3062 Anlaşmazlık Çözümü ve Arabuluculuk SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sosyoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. SULTAN ERGUN

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji
Sosyoloji (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere bir kişiler arası anlaşmazlık çözüm tekniği olarak
arabuluculuk tekniğini ve becerisinin öğretilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kişiler arası anlaşmazlıklar ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmesi
2   Arabuluculuk modellerinin ve teorik temellerinin anlaşılması
3   Bir anlaşmazlık çözüm stratejisi olarak arabuluculuğun anlaşılması
4   Arabuluculuk sürecinin anlaşılması
5   Arabuluculuğun kişiler arası anlaşmazlıkların çözümünde uygulanabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kişiler arası anlaşmazlıklıkların doğası
2 Kişiler arası anlaşmazlıkların türleri, nedenleri
3 İletişim ve kişiler arası anlaşmazlıklar
4 Anlaşmazlık çözüm stratejileri
5 Anlaşmazlık çözüm prensipleri
6 Anlaşmazlık çözüm prensipleri
7 Ara Sınav
8 Kişiler arası anlaşmazlıkların çözümünde müzakere
9 Kişiler arası anlaşmazlıkların çözümünde müzakere
10 Müzakere uygulamaları
11 Müzakere uygulamaları
12 Kişiler arası anlaşmazlıkların çözümünde arabuluculuk
13 Kişiler arası anlaşmazlıkların çözümünde arabuluculuk
14 Uygulama
15 Genel Gözden Geçirme
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Barsky, E. A. (2000). Conflict resolution for the helping professions. Stamford:
Brooks / Cole, Thomson Learning.
2. Beer, J. E. And Stief, E. (1997). The mediator s handbook. Canada:New Society
Publishers.
3. Bush, A. B. R. ve Folger, P. J. (1994). The promise of mediation: Responding to
conflict through empowerment and recognition. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
4. Fisher, R,. Ury, W. ve Patton, B. (1991). Getting to yes: Negotiating agreement
without giving in (2nd Ed.). USA: Penguin Boks.
5. Moore, W. C. (1996). The mediation process: practical strategies for resolving
conflict (2nd edit.). San Francisco: Jossey-Bass.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 3-5: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ergunsultan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 14.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Kitap Okuma 3 5 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555