DERS ADI

: Siyaset Sosyolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOS 3076 Siyaset Sosyolojisi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sosyoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İBRAHİM KAYA

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji
Sosyoloji (İ.Ö)

Dersin Amacı

Dersin amacı; iktidarın oluşum sürecini, aktörlerini ve kurumsallaşmasını kavratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İktidarın doğasını tanıtmak
2   İktidarın toplumsal dünyadaki etkinliğini kavratmak
3   Siyasal kurumların modern toplumlardaki anlam dünyalarını göstermek
4   Demokrasinin iktidar biçimleri ve süreçlerini tanıtmak
5   Devlet, siyasal partiler ve siyasal elitlerin günümüz toplum dünyası ile olan ilişkilerini analiz ederek tartışmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Güç ve Otorite
2 Ekonomi ve Siyaset: Marx ve neoMarxistler
3 Devlet ve Toplum: Max Weber ve neoWeberciler
4 Sivil Toplum ve Siyaset I: Durkheim
5 Sivil Toplum ve Siyaset II: Tocqueville
6 Siyaset, hukuk ve piyasa: Polanyi
7 Siyasal otoritenin temel biçimleri
8 Siyasal Partiler
9 Ara sınav
10 Sosyal hareketler
11 Küreselleşme
12 Kitlesel iletişim ve siyaset
13 Siyasal katılım ve demokrasi
14 Türkiye'nin siyasal sosyolokisi
15 Türkiye'de devlet ve toplum
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Orum, M. A. ve Dale, G. J. (2016) Siyaset Sosyolojisi: Günümüz Dünyasında İktidar ve Katılım. İstanbul: Say Yayınları.
Kaya, İ. (2022) Türkiye'nin Siyasal Sosyolojisi, İstanbul: Say Yayınları.
Berlin, I. (1963) Karl Marx: His Life and Environment. Londra: Oxford University Press.
Gramsci, A. (1971) Selection from the Prison Notebooks. New York: International Publishers.
Tilly, C. (2020) Zor, Sermaye ve Avrupa Devletlerinin Oluşumu. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
Weber, M. (2006) Meslek Olarak Siyaset. İstanbul: Çiviyazıları Yayınevi.
Dahrendorf, R. (1959) Class and Class Conflict Industrial Society. Stanford, CA: Stanford University Press.
Bendix, R. (1964) Nation-building and Citizenship. Berkeley: University of California Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Soru-Cevap
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 6 6
Final Sınavı 1 12 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.2555
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.55