DERS ADI

: Müzecilikte Eğitim Programları II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 4014 Müzecilikte Eğitim Programları II ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Müzecilik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BANU ÇULHA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Müzecilik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere müze temelli öğrenme teorilerini tanıtarak, öğrencilerin müzelerde uygulanabilecek öğretim programları geliştirebilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müze temelli eğitimde kendilerine yardımcı olabilecek düşünme becerilerini kazanmaları
2   Müzede öğrenen ve müzeden öğrenen bireyler olarak öğrencilerini daha iyi anlayabilmelerini sağlayacak iletişim becerilerini kazanmaları
3   Etkili, bütünleştirilmiş ve çok boyutlu müzede öğretim planları hazırlayabilmeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Müze ve eğitim ilişkisinde temel kavramlar
2 Müzede eğitim programı geliştirmenin temel unsurları (ihtiyaç analizi)
3 Müzede eğitim programı geliştirmenin temel unsurları (hedef belirleme)
4 Müzede eğitim programı geliştirmenin temel unsurları (öğretim süreçlerini planlama)
5 Müzede eğitim programı geliştirmenin temel unsurları (değerlendirme)
6 Müzede öğrenme grupları
7 Ara sınav
8 Müzede eğitim programı geliştirmeye yönelik uygulama örnekleri
9 Müzede eğitim programı geliştirmeye yönelik uygulama örnekleri
10 Müzede eğitim programı geliştirmeye yönelik uygulama örnekleri
11 Müzede eğitim programı geliştirmeye yönelik uygulama örnekleri
12 Müzede eğitim programı geliştirmeye yönelik uygulama örnekleri
13 Müzede eğitim programı geliştirmeye yönelik uygulama örnekleri
14 Müzede eğitim programı geliştirmeye yönelik uygulama örnekleri
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Buyurgan, S. (Ed.) (2019). Müzede Eğitim: Öğrenme Ortamı Olarak Müzeler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Aykaç, M. vd. (2022). Müze Eğitimi Yaratıcı Drama Uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Buyurgan, S. (2017). Verimli Bir Müze Ziyaretini Nasıl Gerçekleştirebiliriz Milli Eğitim Dergisi, 46(214), 317-343.
Başbuğ, S., & Adıgüzel, Ö. (2019). Müzede Yaratıcı Drama Etkinliklerinin Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersindeki Başarılarına Etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 14(1), 1-32.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, işbirlikli öğrenme, yaratıcı drama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.20 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler bir arasınav, bir yarıyıl sonu sınavı ve bir de hazırlayacakları müze etkinliği üzerinden değerlendirmeye tabi tutulacaktır. Etkinliğin içeriği ve planı ders içerisinde öğrencilerle paylaşılacaktır. Bunlar dışında özel bir değerlendirme yöntemi bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin yüzde 70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.culha@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 15:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Örnek olay çalışması 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14533333
ÖK.2534
ÖK.354