DERS ADI

: Tarihsel Çevre Sorunları Koruma-Belgeleme II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 2002 Tarihsel Çevre Sorunları Koruma-Belgeleme II ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Müzecilik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NEZİHAT KÖŞKLÜK KAYA

Dersi Alan Birimler

Müzecilik

Dersin Amacı

Geleceğin müzecilerine, MZC 2001 dersi kapsamında kazandırılan tarihi çevre koruma sorunlarını saptayabilme ve seçilen odağa yönelik belgeleme becerisini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihi çevrenin korunmasında karşılaşılan sorunları açıklayabilme.
2   Sözkonusu koruma sorunlarını eser / doku odaklı olarak sınıflandırabilme.
3   Tarihi yapı, yerleşim, eser v.b. nin envanter fişini hazırlayabilme.
4   Seçilen örnek bağlamında ölçüm ile belgeleme yapabilme.
5   Seçilen örneğin yazılı, görsel, sözel belgelemesini yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, Dersin amaç, içerik ve işleniş yönteminin tanıtılması.
2 Korumaya yönelik kavramlar
3 Tarihi çevrenin koruma sorunları - Genel sorunlar
4 Tarihi çevrenin koruma sorunları - Arkeolojik alan ve kalıntıların koruma sorunları
5 Tarihi çevrenin koruma sorunları - Tarihi yapıların, yerleşimlerin koruma sorunları
6 Müze evler ve koruma sorunları
7 Açık hava müzesi niteliğindeki alanlar ve koruma sorunları
8 Belgeleme yöntemleri - Ölçüm ile belgeleme Vize Sınavı
9 Belgeleme yöntemleri - Ölçüm ile belgeleme
10 Belgeleme yöntemleri - Envanter fişi hazırlama
11 Belgeleme yöntemleri - Envanter fişi hazırlama
12 Odak çalışma
13 Odak çalışma
14 Odak çalışmaya yönelik tartışma
15 Genel değerlendirme
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

* AHUNBAY, Zeynep, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 1996.

* FEILDEN, Bernard M., Conservation of Historic Buildings, Londra, 1982.

* TAÇ, Egemimarlık, Mimarlık, Yapı, Vakıflar dergilerinden çeşitli makaleler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sınıf sunumları ve tartışma formatındadır.
- Literatür araştırması ve arşiv araştırması.
- Alan çalışması
- Tartışma ortamı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.20 + ODV * 0.30 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.30 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav: % 20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
Ödev: % 30 (ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Final: % 50 ( ÖÇ1, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nezihat.koskluk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her zaman

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Örnek olay çalışması 2 3 6
Ders Anlatımı 11 3 33
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Kitap Okuma 6 1 6
Ödev Hazırlama 1 8 8
Alan/saha çalışması 3 5 15
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 6 2 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.2555555555
ÖK.3555555
ÖK.455
ÖK.54555555