Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Müzecilik |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. ZEYNEP ÇAKMAKÇI |
Dersi Alan Birimler |
Müzecilik |
Dersin Amacı |
Sanat yöneticisinin sanat kültürünün sağlam temellere oturması derin bir sanat kültürü edinmesiyle bağlantılıdır. Öncelikle de yaşadığı kültür çevresini yakından tanıması gereklidir. Bu doğrultuda dersin amacı; temel odak noktası sanat ve kültür olan bölümde çağdaş Türk-Resim sanatı tarihini Osmanlı İmparatorluğunun son dönemlerinden Cumhuriyet dönemine ayrıntılı bir biçimde tanıtmaktır. Derste toplumsal, ekonomik ve siyasi koşullarla bağlantılı olarak bu süreçteki sanatsal gelişmeler incelenecektir. Resim ve heykel alanlardaki gelişmeler, sanatçılar ve eserleri yanında bu doğrultuda oluşmuş sanat ve kültür kurumları, sanatçı birlikleri ve müzelerle birlikte detaylı olarak ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
N. BERK- H. GEZER, 50 Yilin Turk Resim ve Heykeli, Istanbul, 1973 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, sunum ve ödevler. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavların,sunumların ve ödevlerin değerlendirilmesi |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç. Dr. Zeynep ÇAKMAKÇI |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Öğretim üyesi tarafından her dönem belirlenen danışmanlık günü ve saati |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|