DERS ADI

: Tarihsel Çevre Sorunları Koruma-Belgeleme I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 2001 Tarihsel Çevre Sorunları Koruma-Belgeleme I ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Müzecilik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NEZİHAT KÖŞKLÜK KAYA

Dersi Alan Birimler

Müzecilik

Dersin Amacı

Geleceğin müzecilerine, tarihi çevrenin korunmasında karşılaşılan sorunları saptayabilme ve farklı nitelikteki tarihi değerleri çeşitli yöntemlerle belgeleyebilme becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre, tarihi çevre, koruma kavramlarını açıklayabilme.
2   Tarihi çevrenin korunmasında karşılaşılan sorunları tartışabilme.
3   Belgeleme yöntemlerini sunabilme.
4   Seçilen örnek üzerinden koruma sorunlarını saptayabilme.
5   Seçilen örnek bağlamında görsel, yazılı, sözel belgeleme yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, tanışma, dersin işleniş yönteminin anlatılması.
2 Çevre ve tarihi çevre kavramı.
3 Koruma kavramı ve tarihi çevreyi koruma nedenleri.
4 Koruma yöntemleri Tarihi çevrenin korunmasına yönelik kuruluşlar
5 Tarihi çevrenin korunmasında karşılaşılan sorunlar - Çevre şartlarından kaynaklanan sorunlar
6 Tarihi çevrenin korunmasında karşılaşılan sorunlar - İnsan kaynaklı sorunlar
7 Vize Sınavı
8 Tarihi çevrenin korunmasında karşılaşılan sorunlar - İşlevsel sorunlar, uygulama sorunları ve diğer sorunlar
9 Tarihi çevrenin korunmasında karşılaşılan sorunlar - Teknik, hukuki, sosyal, ekonomik, planlamaya yönelik sorunlar Dünya Miras Listesi ve eserlerimiz
10 Korumanın ilk adımı olarak belgeleme kavramı ve belgelemenin nedenleri, belgeleme yöntemleri
11 Odak Çalışma - Seçilen örnek bağlamında koruma sorunlarının belirlenmesi ve belgeleme çalışması
12 Odak Çalışma - Seçilen örnek bağlamında koruma sorunlarının belirlenmesi ve belgeleme çalışması
13 Odak Çalışma - Seçilen örnek bağlamında belgeleme çalışması Ödev 2- teslimi
14 Odak çalışma üzerine tartışma.
15 Genel değerlendirme.
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

* AHUNBAY, Zeynep, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 1996.

* AHUNBAY, Zeynep, Kültür Mirasını Koruma İlke ve Teknikleri, İstanbul, YEM Yayınevi, 2019.

* FEILDEN, Bernard M. , Conservation of Historic Buildings, Londra, 1982.

* TAÇ, Egemimarlık, Mimarlık, Yapı, Vakıflar dergilerinden çeşitli makaleler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sınıf sunumları ve tartışma formatındadır.
- Literatür araştırması ve arşiv çalışması.
- Alan çalışması.
- Sınıf içi tartışma ortamı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.20 + ODV * 0.30 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.30 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize sınavı: %20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
Ödev / sunum: %30 (ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Final: %50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nezihat.koskluk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 13.55-14.40

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Örnek olay çalışması 3 3 9
Ders Anlatımı 11 3 33
Kitap Okuma 6 1 6
Vize Sınavına Hazırlık 0 0 0
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 5 2 10
Ödev Hazırlama 2 8 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Alan/saha çalışması 3 3 9
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13
ÖK.24
ÖK.33
ÖK.44
ÖK.53