DERS ADI

: Süreç Yönetimi Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UKY 8060 Süreç Yönetimi Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kalite Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ONUR ÖZVERİ

Dersi Alan Birimler

Kalite Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

İşletmelerde süreçlerin tanımlanması, akışlarının oluşturulması ve yönetilmesinin öğrenilmesi. Oluşturulan süreçlerin iyileştirilmesi ve izlenmesi tekniklerinin kullanılabilmesi. Dersi tamamlayan öğrencilerin işletmelerde kullanılacak süreç yönetimi tekniklerine hakimiyetlerini sağlayabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşletmelerde süreç akışlarının tasarlanmasını yapabilir
2   İş süreçlerini oluşturabilir
3   İş süreçlerini iyileştirebilir
4   Süreç performans analizi yapabilir
5   5Süreç etkileşimlerini belirleyebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Süreç Yönetimine giriş ve tanımlar
2 Süreç yönetimi ve diğer yönetim anlayışlarla farklılıkları
3 Süreç yönetiminin adımları
4 Süreçlerin sınıflandırılması ve hiyerarşisi
5 Süreç akış şemalarının oluşturulması
6 Süreç mimarisi ve Süreçlerin performans kriterlerinin belirlenmesi
7 VİSİO programının tanıtımı
8 VİSİO programında öğrenci katılımlı uygulama süreçlerin çizimi
9 VİSİO programında öğrenci katılımlı uygulama süreçlerin çizimi
10 VİSİO programı ile ileri süreç haritalarının çizilmesi ve ödev sunumları
11 Ödev Sunumları
12 İyileştirilecek süreçlerin seçim yöntemleri ve ödev sunumları
13 Ödev Sunumları
14 Uygulama yapan öğrencilerin süreçleri üzerinden genel değerlendirmelerinin yapılması ve tecrübelerinin tartışılması ve ödev sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
* Kalite Yönetim Sistemleri, Baki Buzlu, Zeus Kitapevi,
* Kalite Yönetimi ve Planlaması, Pro.Dr. Ahmet Öztürk,
* Fundamentals of Business Process Management, Marlon Dumas, Marcello La Rosa, Jan Mendling, Hajo Reijers

Yardımcı kaynaklar:
* Toplam Kalite Yönetimi, Doç.Dr. Muhsin Halis

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik anlatım, soru-cevap, tartışma ve örnek uygulamalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 YYC Yarıyıl İçi Çalışma
3 FN Yarıyıl Sonu
4 BNS Başarı VZ * 0.20 + YYC * 0.20 + FN* 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + YYC * 0.20 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Süreç oluşturma, uygulama ve ölçme ile ilgili süreçlerin tanımlanması, kaliteyle ilgili sorunların analiz edilmesi, iş süreçlerinin oluşturulması ve iyileştirilmesi, süreç uygulamasında istatistiksel kalite kontrol araçlarının kullanılması, süreç teknikleriyle ilgili öğrenme tekniklerinin, ders sırasında tartışmalara katılım ve ilgili soruların cevapları sınavlarda ölçülecek

Değerlendirme Kriteri

İşletmelerde süreç oluşturma, uygulama ve ölçme ile ilgili yöntemleri tanımlayabilme, kalite ile ilgili sorunları analiz edebilme, iş süreçlerini oluşturabilme ve iyileştirebilme, istatistiksel kalite kontrol araçlarını süreç uygulamasında kullanabilme, süreç teknikleriile ilgi öğrenme düzeyleri dersler sırasında yapılacak tartışmalara katılım ve sınavlarda ilgili sorulara verilen yanıtlar doğrultusunda ölçülecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım önemlidir.. Uygulama pratikleri yapılmalıdır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Onur ÖZVERİ
DEÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Sayısal Yöntemler Anabilim Dalı
Ofis No: 324 İş Tel: (232) 3010632 e-posta: onur.ozveri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Sunum Hazırlama 1 9 9
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.14
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.54