DERS ADI

: Deniz Turizminde Destinasyon Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DDT 8042 Deniz Turizminde Destinasyon Yönetimi ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Deniz Turizmi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜRHAN AKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Deniz Turizmi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Destinasyon paket ürün bileşenlerini sınıflandırarak destinasyon sistemi içerisindeki ilişkilerini irdeleyebilmek ve ilişkilendirebilmek
2   Destinasyon yönetimi ve pazarlamasının kapsamını ve çerçevesini tanımlayarak turizm ve diğer sektörlerdeki benzer uygulamalar arasındaki farklılıkları tespit ederek uygulamadaki sorunlara yönelik stratejik çözüm önerileri geliştirebilmek
3   Destinasyonlarda kaynak analizi yaparak, turizm planlaması sırasında karşılaşılabilecek sorunlara çözüm önerilerinde bulunabilmek
4   Mevcut turizm pazarlama stratejilerini değerlendirerek turistik destinasyonlar için pazarlama stratejik planları hazırlayabilmek
5   Turistik destinasyonlarda ziyaretçi özelliklerini inceleyerek, ziyaretçi istek, ihtiyaç ve beklentilerine uygun pazarlama stratejileri belirleyebilecek, ve rekabet stratejileri geliştirebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Destinasyon: Tanımı ve Özellikleri
2 Yönetim ve Planlama
3 Destinasyon Yönetim Örgütleri
4 Stratejik Planlama
5 Pazarlama Yönetimi
6 Marka ve İmaj
7 Vize Sınavı
8 Deniz Turizmi ve Destinasyonlar
9 Deniz Turizmi Pazarlaması
10 Destinasyo Kalitesi
11 Deniz Turizminde Müşteri ve Ziyaretçiler
12 Deniz Turizminde Destinasyon Sorunları
13 Sunumlar: Grup (veya Birey) 1
14 Sunumlar: Grup (veya Birey) 2

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sorumlu öğretim üyesinin tarafından verilecek ilk 6 hafta derslerinden sonra, öğrencilere farklı destinasyon örnekleri için hazırlanacak planlama ve pazarlama stratejileri ödevleri verilecek ve ödevler öğrenciler tarafından sunularak sınıf tartışmalarına imkan sağlanacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 YYC Yarıyıl İçi Çalışma
3 FN Yarıyıl Sonu
4 BNS Başarı VZ * 0.20 + YYC * 0.20 + FN* 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + YYC * 0.20 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize Sınavı: Vize sınavı ders içeriğindeki konuları ve haftalık ödevleri kapsamaktadır (%20).
2. Yarıyıl İçi Çalışması: Yarıyıl içi çalışması, döenm içinde verilen ödevi kapsamaktadır (%20).
2. Final Sınavı: Sınav ders içeriğindeki tüm konuları kapsayacaktır. Öğrenciler ders içinde yer alan tartışma, uygulama ve örnek olay çalışmalarından da sorumludur (%60).

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 6 3 18
Uygulama 6 3 18
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1554544544545
ÖK.2454554555454
ÖK.3545445445445
ÖK.4544555555554
ÖK.5455444454545