DERS ADI

: Uyku ve Biliş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 5095 Uyku ve Biliş SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. NAKŞİDİL TORUN

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında uykunun bellek, dikkat, bilişsel kontrol, öğrenme, duygu işleme, sosyal biliş gibi beynin çeşitli işlevleri üzerindeki rolü işlenecek ve makaleler üzerinden tartışılacaktır. Ayrıca, uyku ve uyanıklık süreçlerinin altında yatan biyolojik mekanizmaları, uyku ve biyolojik ritimlere ilişkin terimleri, uykunun fonksiyonlarını, ölçümünü, uyku bozukluklarını ve uyku yoksunluğunun zihin sağlığımız üzerine etkileri ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler uyku alanı için gerekli olan kavram ve terminolojiyi tanımlayabileceklerdir
2   Öğrenciler uyku ve uyanıklık süreçlerinin altında yatan mekanizmaları açıklayabilecektir
3   Öğrenciler uykunun işlevlerini açıklayabileceklerdir
4   Öğrenciler uyku yoksunluğunun bilişsel işlevler üzerine etkilerini aktarabileceklerdir
5   Öğrenciler uyku bozukluları hakkında genel bilgi düzeyine sahip olacaklardır
6   Öğrenciler uykunun dikkat, bilişsel kontrol, bellek, yürütücü işlevler, duygu işleme gibi beynin çeşitli işlevleri üzerindeki rolünü açıklayabileceklerdir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İzlencenin tanıtımı ve ders gerekliliklerinin anlatımı
2 Uykunun temelleri
3 Uykunun fonksiyonları
4 Uyku yoksunluğunun etkileri
5 Uyku ve bilişsel süreçler
6 Uyku ve bellek konsolidasyonunun psikofizyolojisi
7 Dikkat ve uyku/ makale sunumu
8 Bililşsel kontrol ve uyku/ makale sunumu
9 Öğrenme ve uyku/ makale sunumu
10 Bellek ve uyku/ makale sunumu
11 Duygular ve uyku/ makale sunumu
12 Yönetici işlevler ve uyku/ makale sunumu
13 Sosyal biliş ve uyku/ makale sunumu
14 Psikopatolojiler ve uyku

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Robert Stickgold & Matthew P. Walker/The Neuroscience of Sleep/Elsevier , MA,USA/ 2009
Kalat, James W./Biological psychology (13th Ed.)/Cengage Learning/2018
Matthew P. Walker Why we sleep PenguinBooks/ 2017
Ampirik ve derleme makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kapsamını oluşturan konular ders sorumlusunun anlatımı, öğrencilerin sunumu ve katılımıyla ele alınacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve öğrenci sunumları aracılığıyla değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

naksidil.yazihan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 12:30-14:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 40 40
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 232

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.55555
ÖK.6555