DERS ADI

: Psikolojide Boylamsal Veri Analizi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 5091 Psikolojide Boylamsal Veri Analizi SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU GÜNGÖR CULHA

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin temel amacı, psikolojide uygulanan boylamsal modellere ilişkin bir anlayış kazanmak ve boylamsal veri analizi için ileri istatistiksel yöntemlerin nasıl uygulanacağını öğrenmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Boylamsal verilerin özelliklerine ilişkin bilgilerin kazanımı
2   Geleneksel ve güncel boylamsal modelleme stratejilerine dair bilgi edinme
3   Boylamsal verileri analiz etmek için ileri düzey istatistiksel yöntemlerini kullanma becerisi kazanma
4   Boylamsal veriler için uygun model seçimine dair bir anlayış kazanma
5   Boylamsal veriler için ileri istatistiksel analiz sonuçlarını yorumlayabilme becerisi kazanma
6   Boylamsal veri analizi bulgularını raporlayabilme becerisi kazanma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanımlar: boylamsal ve zaman serileri verileri
2 Veri Yapıları ve boylamsal Analiz
3 Boylamsal Verilerin Grafiğinin oluşturulması
4 Modelleme Stratejileri: geleneksel yöntemlere genel bakış
5 Modelleme Stratejileri: Güncel yöntemlere genel bakış
6 Doğrusal karma etkiler modelleri
7 Örtük Gelişme Modelleri
8 Örtük Gelişme Modelleri
9 Panel veri analizi
10 Panel veri analizi
11 Örtük Markov Modelleri
12 Örtük Markov Modelleri
13 Dinamik SEM modelleri
14 Dinamik SEM modelleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Textbook(s)/References/Materials:
Newsom, J., Jones, R. N., & Hofer, S. M. (Eds.). (2013). Longitudinal data analysis: A practical guide for researchers in aging, health, and social sciences. Routledge. Newsom, J., Jones, R. N., & Hofer, S. M. (Eds.). (2013). Longitudinal data analysis: A practical guide for researchers in aging, health, and social sciences. Routledge.
Littlefield, A. K. (2023). Longitudinal data analysis. In H. Cooper, M. N. Coutanche, L. M. McMullen, A. T. Panter, D. Rindskopf, & K. J. Sher (Eds.), APA handbook of research methods in psychology: Data analysis and research publication (2nd ed., pp. 245 267). American Psychological Association.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, ödevler/sunumlar ve final sınavı

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

%70 devam zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.gungor@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 15:30-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 11 154
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 219

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555
ÖK.6555