Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Psikoloji Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. DERYA DURUSU EMEK SAVAŞ |
Dersi Alan Birimler |
Psikoloji Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında insan psikofizyolojisinin kavramsal, teorik ve yöntemsel yönleri incelenecektir. Psikofizyoloji; bilişsel, davranışsal ve emosyonel fenomenlerin fizyolojik yanıtlarla bağlantısını kuran çalışma alanıdır. Psikofizyolojik ölçümler; EEG, EMG, elektrodermal aktivite, kardiyovasküler aktivite ve çeşitli beyin görüntüleme yöntemlerini içermektedir. Ders bu ölçüm tekniklerinin kaydı, analizi ve bunların fizyolojik temelleri ve psikolojik yorumlarına odaklanacaktır. Dersin ana yaklaşımı insanlarda fizyolojik ölçümler ve bu ölçümlerin psikolojinin birçok alanına uygulanmasına ilişkindir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Andreassi JL (2007). Psychophysiology: Human behavior and physiological response (5th ed.). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders kapsamını oluşturan konular ders sorumlusunun moderatörlüğünde öğrencilerin yoğun katılımıyla tartışmalı olarak ele alınacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ara Sınav, Dönem içi Çalışma ve Final Sınavı |
Değerlendirme Kriteri |
1 vize, 1 sunum ve 1 final sınavı yapılacaktır. Sınavlarda bilgi, kavrama, analiz, yorumlama ve sentez düzeylerinde açık uçlu sorular yer alacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin en az %70'ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dr. Öğr. Üyesi Derya Durusu Emek Savaş |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba: 14.00-15.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|