Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Muhasebe-Finansman Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) (İngilizce) |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ALİ FATİH DALKILIÇ |
Dersi Alan Birimler |
Muhasebe-Finansman Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilere faydalı çıkarımlar ve tahminler türetmek için genel amaçlı mali tablo hazırlama ve analizi tekniklerini öğretmektir. Finansal raporların analizi bir işletme için çok önemli bir basamaktır. Şirket analizi, bir şirketin ekonomik durumu ve faaliyet alanından dolayı maruz kaldığı riski dikkate alarak; stratejileri, finansal durumu ve performansı değerlendirilmesi işlemidir. Şirket analizinin karar verme sürecine geniş bir katkısı vardır. Örnek olarak; özsermaye veya borç yatırımları, kısa veya uzun vadeli kredi uzatması, şirket değerlemesi (IPO) ve şirket birleşmeleri, satın almalar ve elden çıkarma faaliyetlerinin yeniden yapılandırılması ve değerlendirilmesi. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Revsine, Collins, Johnson. (2005). Financial Reporting and Analysis. 3rd Eds. New Jersey: Pearson Publishing. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, tartışma, vaka çalışmaları, problem çözme. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrenci performans ile şirket faaliyet alanı stratejisi arasındaki ilişkiyi inceleyebilmeli |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. İntihal disiplin işlemi ile sonuçlanacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
fatih.dalkilic@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Ders döneminde duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|