DERS ADI

: Kadın Edebiyatı İncelemeleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KDN 5027 Kadın Edebiyatı İncelemeleri SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Kadın Çalışmaları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YEŞİM BAŞARIR

Dersi Alan Birimler

Kadın Çalışmaları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumsal algıda kadın kimliğini oluşturan kültürel tanımların edebi ortamda izlediği yapılanma sürecini ve aldığı yeni biçimleri incelemek,
2   Toplumsal cinsiyet politikalarının edebiyattaki yansımalarını, dil ve anlatının kadın varoluşuna getirdiği katkılar çerçevesinde anlamlandırmak,
3   Kültürel hafızada kadının rolünü ve taşıdığı toplumsal etiketleri anlamaya yönelik metin ve söylem analizi yapmak,
4   Edebi gelenek içerisinde tematik ve sembolik oluşumların kadın varlığı açısından eleştirel okumalarını yapmak,
5   Edebiyatta kadın sesinin özel dokusunu ve farklılığını, belli anlatım modelleri içerisinde yorumlamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Amerikan Edebiyatı: Kate Chopin (1851-1904) Amerikan Edebiyatı: Charlotte Perkins Gilman (1860-1935) "Bir Saatlik Öykü" "Caline" (kısa öykü, Chopin) "Sarı Duvar Kağıdı" (kısa öykü, Gilman)
2 Amerikan Edebiyatı: Gertrude Stein (1874-1946) İngiliz Edebiyatı: Virginia Woolf (1882-1941) "Nazik Lena" (kısa öykü, Stein) "Düşes'le Kuyumcu" (kısa öykü, Woolf)
3 Danimarka Edebiyatı: Karen Blixen (1885-1962) Yeni Zelanda Edebiyatı: Katherine Mansfield (1888-1923) "Miço'nun Öyküsü" (kısa öykü, Blixen) "Bayan Brill" (kısa öykü, Mansfield)
4 İngiliz Edebiyatı: Agatha Christie (1890-1976) Amerikan Edebiyatı: F. Scott Fitzgerald (1896-1940) "Çifte İpucu" (kısa öykü, Christie) "İnce Uzun Bir Yol" (kısa öykü, Fitzgerald)
5 Amerikan Edebiyatı: Carson McCullers (1917-1967) Amerikan Edebiyatı: William Faulkner (1892-1962) "Madame Zilensky ile Finlandiya Kralı" (kısa öykü, McCullers) "Emily İçin Bir Gül" (kısa öykü, Faulkner)
6 İngiliz Edebiyatı: Roald Dahl (1916-1990) Kolombiya Edebiyatı: Gabriel Garcia Marquez (1927-2014) "Pansiyoncu Kadın" (kısa öykü, Dahl) "Senora Forbes'in Mutlu Yazı" (kısa öykü, Marquez)
7 ARA SINAV ARASINAV
8 Amerikan Edebiyatı: Patricia Highsmith (1921-1995) Güney Afrika Edebiyatı: Nadine Gordimer (1923-2014) "Boş Kafes" (kısa öykü, Highsmith) "Yapılacak En Müşfik Şey" (kısa öykü, Gordimer)
9 Avusturya Edebiyatı: Ingeborg Bachmann (1926-1973) Amerikan Edebiyatı: Joyce Carol Oates (1938- ) "Anna Maria'nın Portresi" (kısa öykü, Bachmann) "Hayalet Kızlar" (kısa öykü, Oates)
10 Avusturya Edebiyatı: Stefan Zweig (1881-1942) Korku (roman)
11 İtalyan Edebiyatı: Oriana Fallaci (1929-2006) Doğmamış Çocuğa Mektup (roman)
12 Amerikan Edebiyatı: Joyce Carol Oates (1938- ) Kara Su (roman)
13 Meksika Edebiyatı: Laura Esquivel (1950- ) Acı Çikolata (roman)
14 İtalyan Edebiyatı: Susanna Tamaro (1957- ) Luisito: Bir Sevgi Öyküsü (roman)
15 Amerikan Edebiyatı: Julie Otsuka (1962- ) Tavan Arasındaki Buda (roman)
16 YARIYIL SONU SINAVI YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1 Ders anlatımı: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve üzerine inşa edilecek materyalin tanıtımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında doğrudan etkileşim içeren temel öğedir. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
2 Metin çözümleme ve tartışma: Derste işlenen kuramsal malzeme ve ilgili metinlerin farklı durumlara uygulanabilirliğini sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir.
3 Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve gerektiğinde konuyla ilgili kısa filmlerin ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar; derste ele alınan malzemenin ana profilini oluşturan anahtar kelime ve kavramların doğru kullanımını ölçmeye ve edinilen temel düşünce modellerini sorgulamaya yöneliktir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Kitap Okuma 14 3 42
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 14 1 14
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.111452211
ÖK.214254441
ÖK.314554241
ÖK.414124341
ÖK.511144221