DERS ADI

: Karakter Geliştirme ve Canlandırma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRB 3041 Karakter Geliştirme ve Canlandırma SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ENGİN DOĞAN

Dersi Alan Birimler

Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Tekstil Tasarımı
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Müzik Bilimleri
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Müzikoloji
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Aksesuar Tasarımı
Heykel
Fotoğraf
Moda Giyim Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Tekstil ve Moda Tasarımı
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Müzik Teknolojisi
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kendine özgü çizim tarzını oluşturabilmesi,
2   Rahatlıkla animasyona uygun karakter üretebilmesi,
3   Kısa animasyon senaryoları yazabilmesi,
4   Yazdığı senaryoyu storyboard'a dönüştürebilmesi,
5   Farklı tarzlarda oluşturulmuş animasyon karakterleri hakkında kuramsal bilgi sahibi olabilmesi,
6   Alandaki yeniliklere açık olabilmesi ve onları takip edebilmesi,
7   Malzeme bilgisine sahip olabilmesi,
8   Zamanlama, stüdyoda çalışma ve iş disiplinine sahip olabilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seminer: Animasyon ve animasyon tarihi hakkında genel bilgilendirme
2 Seminer: Farklı tarz ve stüdyolara ait örnekler üzerinden karakter tasarımının incelenmesi.
3 İdeal insan formu çözümlemeli karakter tasarımı: Bilgilendirme ve eskiz çalışmaları.
4 Eskiz seçimi ve uygulama
5 Yarı insan - yarı hayvan karışımı karakter tasarımı: Bilgilendirme ve eskiz çalışmaları.
6 Eskiz seçimi ve uygulama
7 İki hayvan formunun karışımından oluşan yaratık karakter tasarımı: Bilgilendirme ve eskiz çalışmaları.
8 Eskiz seçimi ve uygulama.
9 Uygulama.
10 Deneysel stopmotion çalışması.
11 Seminer: Hikaye yazımı ve senaryo oluşturma hakkında bilgilendirme. Kısa hikaye çalışması ve senaryo oluşturma.
12 Kısa hikaye çalışması ve senaryo oluşturma.
13 Seminer: Storyboard oluşturma hakkında bilgilendirme. Hazırlanan senaryonun storyboarda dönüştürülmesi.
14 Hazırlanan senaryonun storyboarda dönüştürülmesi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ödevlerle desteklenmiş uygulamalar; stüdyo ortamında, slaytlı seminerler ve çizim çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.30 + ODV * 0.70


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Diğer (görüntü sanatlarına dair eserlerin izlenmesi) 14 1 14
Sunum Hazırlama 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1
ÖK.24
ÖK.33434243
ÖK.44
ÖK.54
ÖK.643
ÖK.7
ÖK.8