DERS ADI

: İleri Desen

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRB 3039 İleri Desen SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. FUAT AKDENİZLİ

Dersi Alan Birimler

Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Tekstil Tasarımı
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Müzik Bilimleri
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Müzikoloji
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Aksesuar Tasarımı
Heykel
Fotoğraf
Moda Giyim Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Tekstil ve Moda Tasarımı
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Müzik Teknolojisi
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

İletişim kurmak için kullandığımız tipografiyi, tarihsel gelişim serüveni içerisinde daha iyi anlayabilmek dersin amacını oluşturur. Dersin bir diğer amacı ise tipografinin, hurufattan dijitale geçişinde geçirdiği evreleri ve bunun tasarımlarda kullanılmak üzere seçilen yazı karakterlerinin oluşumunda etkisinin kavranabilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarımda sanatsal üretim ve deneysellik duyarlılığı gelişmesi
2   Çeşitli tasarım ve illüstrasyon tekniklerini uygulama ve harmanlama yöntemleri üzerine edinilen seviyede atılım kat etmesi
3   Sorumluluk alarak müşteriden bağımsız, kendi gündemini ve ürününü yaratan tasarımcı ve girişimci olmaya adım atması
4   Kısıtlı imkânlarda çalışmayı ve malzemeyi çoğaltmayı öğrenmesi
5   Grafik öyküleme tekniklerini uygulama konusunda ustalaşması
6   Belli bir illüstrasyon tekniğinin uygulamasında ustalaşması
7   Genç illüstratör adayının mecra belirlemesinde yardımcı olmak, üslup geliştirmesinde yardımcı olması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çoklu kompozisyonlar
2 Altın oran ve diğer yerleştirme biçimleri
3 Desende doğru yere baktırmak
4 Desende kompozisyon ve hikaye
5 Desende çizgi ve dramatik anlatı
6 Desende ışık ve dramatik anlatı
7 Yarı-dönem değerlendirmesi
8 Serbest
9 Çizgi ve doku
10 Kompozisyonda boş alanın gücü
11 Doğru yaklaşımı benimsemek
12 Tema geliştirme
13 Final projesine ilişkin tartışmalar ve görüşlerin alınması
14 Dönem Sonu Değerlendirmesi.
15 Dönem Sonu Değerlendirmesi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

PIPES, A., Foundations of Art and Design, Laurence King Publishing
LUPTON, E. and Cole Phillips, J., Graphic Design: The New Basics, Princeton Architectural Press, New York and Maryland Institute College of Art, Baltimore
BECER, E., Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Dost Kitabevi Yayınları, 2007, Ankara
HILLNER, M., Basic Typography 01: Virtual Typography, AVA Publishing, Switzerland
AMARA, T. (2006). Typography Workbook: A Real-World Guide to Using Type in Graphic Design, Rockport Publishers.
CRAIG, J. (2006). Designing with Type: The Essential Guide to Typography, Watson-Guptill.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 PER DerseKat/Perfor.
3 JRR JüriDeğer.
4 BSN Başarı Notu PRR * 0.70 + PER * 0.10 + JRR * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Betül USLU ÖZKAN
betulusluozkan@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavı 1 4 4
Proje Ödevi 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7