Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. SEDA AYVAZOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik |
Dersin Amacı |
20. yy. dünya bale repertuvarından seçilen başlıca eserlerin dönemin sanatsal hayatı içerisinde incelenmesi ve bunların günümüz bale repertuvarına katkılarının öğretilmesidir. Repertuvarın incelemesi yapılırken eserlerin farklı koreografileri de araştırılır; öğrenme yöntemleri üzerine çalışmalar yaptırılır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Derste, öğretilen repertuvar derslerinde, dersi alan öğrencilere video/dvd kayıt izleme imkanı verilir veya öğreticinin onayına göre öğrenciye konuyla ilgili çeşitli araştırma öğrenme üzerine görevler verilir. Bu ders 20. yy. bale tekniğinin temellerini tanıtır. Öğrenciler, öğrenilen dönem hakkında entelektüel düzeyde yorum yapabilme ve analiz edebilme yöntemlerini öğrenirler. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerden analiz ve öğrenme yöntemlerini uygulama becerisi beklenmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrencilerin derslerde, anlama, öğrenme çabasında olması ve sınıfta uyum içerisinde derse konsantre olarak katılımı beklenir. Öğrenciler derslerde, öğretim elemanının sorularına pozitif yaklaşımla katıldığını gösterir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
seda.ayvazoglu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 12.00- 13.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|