Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. HALİL YOLERİ |
Dersi Alan Birimler |
Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik |
Dersin Amacı |
Geleneksel ve güncel örneklerden yola çıkarak, tasarım süreçleri ve biçimlendirme yöntemleri hakkında gerek fonksiyon gerek teknik açıdan bilgi sahibi olmasını, biçimlendirme yöntemlerini entelektüel birikimlerle destekleyerek alana uygun, yaratıcı, özgün ve yeni tasarımların ortaya çıkmasını amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
- LYNTON, Nobert; çev. Cevat Çapan, Sadi Öziş, Modern Sanatın Öyküsü, İstanbul : Remzi Kitabevi, 2009. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğretim üyesi; ders notları ve çeşitli görsellerle konu hakkında öğrencinin bilgilenmesini sağlar. Geleneksel ve çağdaş tasarımların biçimlendirme yöntemleri hakkında öğretim üyesi tarafından genel bilgi verilerek öğrenciden belirlenen proje kapsamında tasarıma, biçimlendirmeye ve üretime yönelik yenilikleri ayrı ayrı araştırıp incelemesi istenir. Araştırma sonuçları sınıf ortamında öğretim üyesiyle birlikte tartışılarak konu ile ilgili farklı önerilerin ortaya çıkması sağlanır. Öğrenciden, yapılan araştırma ve tasarımlarla bağlantılı, yazılı ve görsellerle desteklenmiş özgün tasarımlar yapması ve bir sunum hazırlaması istenir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Değerlendirmede; proje ve raporun niteliği ile birlikte öğrencinin projeyi ve raporu zamanında tamamlaması dikkate alınmaktadır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
halil.yoleri@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|