DERS ADI

: DİJİTAL ÇAĞ BASILI İLETİŞİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 6046 DİJİTAL ÇAĞ BASILI İLETİŞİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. CEREN BULUT YUMRUKAYA

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Sanat ve Tasarım kuramları ışığında dijital teknolojinin basılı iletişim üzerindeki etkisini incelemek ve geleceğe ışık tutacak araştırmalar gerçekleştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Basılı İletişim Tarihini uzmanlık düzeyinde bilmesi
2   Dijital teknolojinin küresel ekonomi ile bağlantısını sanat ve tasarım açısından değerlendirebilmesi
3   İnternet iletişiminin basılı iletişim ile ilişkisini eleştirel bir gözle ele alabilmesi
4   Ekonomi, edebiyat, sosyoloji gibi alanlardan destek alarak dijital teknolojinin basılı iletişime etkisini irdeleyebilmesi
5   Yaptığı araştırmayı sözlü şekilde sunabilmesi ve bilimsel bir yayın haline getirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seminer / Tartışma
2 Seminer / Tartışma
3 Seminer / Tartışma
4 Seminer / Tartışma
5 Seminer / Tartışma
6 Seminer / Tartışma
7 Seminer / Tartışma
8 Seminer / Tartışma
9 Seminer / Tartışma
10 Seminer / Tartışma
11 Seminer / Tartışma
12 Seminer / Tartışma
13 Seminer / Tartışma
14 Seminer / Tartışma
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Saunders. Gills; Miles, Rosie. (2009). Prints Now. Londra: V&A Publications.
Klanten , R., Hübner M., Losowsky A. (2013). Fully Booked: Ink on Paper. Gestalten
Charny, Daniel. (2011). Power of Making. Londra: V&A Publishing
Mayor, A. Hyatt. (1971). Prints and People: A Social History of Printed Pictures. Princeton.
Bogart, Michele H. (1997). Artists, Advertising, and the Borders of Art. Chicago: University Of Chicago Press.
Eskilson, J. Spephen. (2007). Graphic design: A new history. New Haven: Yale University Press.
Poynor, Rick. (2003). No More Rules:Graphic Design and Postmodernism. New Haven: Yale University Press.
Shiner, Larry. (2010). Sanatın İcadı. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Çev: Tükmen, İsmail.
Eagleton, Terry. (2004). Kuramdan Sonra. Çev. Abacı, Uygar. İstanbul: Literatür Yayınları
Baudrillard, Jean. (2010). Sanatın Komplosu: Yeni Sanat Düzeni ve Çağdaş Estetik 1. Ed. Artun, Ali. İstanbul: İletişim Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders seminerler üzerinden yürütülür. Her ders seminerler doğrultusunda tartışmalar yapılır. Ayrıca akademik makaleler üretilmesi beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.70 + FN * 0.30
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.70 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım ve araştırma potansiyeli bu derste önemlidir. Yazılı olduğu kadar sözlü akademik sunum göz önünde bulundurulur. Derste yapılan araştırmaların akademik yayın yapacak seviyede olması beklenir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Tespit edilecek herhangi bir intial disiplin yönetmeliğnin ilgili maddesi uyarınca cezalandırılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Ceren BULUT YUMRUKAYA
ceren.bulut@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Seminer 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Sunum Hazırlama 1 25 25
Rapor Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 141

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15554455
ÖK.254543545
ÖK.3454545
ÖK.4545455454
ÖK.554545555