DERS ADI

: KİMLİK POLİTİKALARI VE MEKANSAL AİDİYET

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 6043 KİMLİK POLİTİKALARI VE MEKANSAL AİDİYET SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. ÇAĞDAŞ ÜLGEN

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Kültürler üç ana sütun üzerinde yükselirler. Bu sütunların isimleri sırasıyla; Değerler; Bu değerleri koruyan ve kolayan kurallar; Değerleri ve normları öğreten, inceleyen ve üreten kurumlar; Bütün bu değerler, normlar ve kurumlar aracılığıyla, yaşama pratiklerinin oraya koyduğu ihtiyaçlar çerçevesinde yaratılan nesneler, yani Artifacts dir. Latince sanat (Ars) ve hakikat (facere) anlamına gelen iki kelimenin birleşimi ile yaratılan Artifact terimi , onu yaratan kültür gurubunun yaşam pratikleri, inançları ve düşün dünyası hakkında eşsiz ip uçları sunar. Kültürler bu sütunları birbirlerine ve en büyük düşmanları olan tabiata ragmen hayatta kalmak için geliştirirler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersi alan öğrenci sanatçı tavrını belirleyen unsurları bir bilinç ve farkındalık sorunu olarak kavrar.
2   Öğrenciler yapıtın, aynı zamanda sanatçının bir kimlik beyanı olarak tasarımlandığını kabul eder.
3   Öğrenciler, sanat yapıtının psiko-sosyal etkenlerin geçirgenliğiyle netleştiğini görür.
4   Öğrenciler, sanatçıların tarihsel, kültürel ve siyasi verilerin desteğiyle kimlik vurgusunu pekiştirdiklerini, aidiyet tartışmalarına atıf yapan kurguların peşinde olduklarını bilir.
5   Sanat eseri, sanatçı ve izleyici ilişkisi ile ilgili bilgilerin isabetli bir şekilde kullanımı yoluyla daha sağlıklı bir anlam üretimi ortamının sağlayacağını görür.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kimlik Üzerinde Tartışmalar Yeni Bağlam Üretme Stratejileri
2 Kimlik Üzerinde Tartışmalar Yeni Bağlam Üretme Stratejileri
3 Toplumsal Tahayyül ve çatışkıların kimlik üzerindeki yansımaları
4 Toplumsal Tahayyül ve çatışkıların kimlik üzerindeki yansımaları
5 Kimlik Üzerinden İlişkilendirilen Yeni Statüler Yaratma, İç içe Geçme ve Bağlanma
6 Kimlik Üzerinden İlişkilendirilen Yeni Statüler Yaratma, İç içe Geçme ve Bağlanma
7 Farklılık Bildirimi: Cinsiyet ve Siyaset
8 Farklılık Bildirimi: Etnik bağlantılar, Ulus Vurgusu
9 Farklılık Bildirimi: Etnik bağlantılar, Ulus Vurgusu, Cinsiyet ve Siyaset
10 Bireysel Tarih ve Aidiyet Tartışmaları
11 Bireysel Tarih ve Aidiyet Tartışmaları
12 Sosyo kültürel yapıya ilişkin psişik tanımlamalar ve yeni kollektifler
13 Sosyo kültürel yapıya ilişkin psişik tanımlamalar ve yeni kollektifler
14 Göreli Konumlar, Sivil İnisiyatifler
15 Göreli Konumlar, Sivil İnisiyatifler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Pickles, John; Uzamların Tarihi, Yapı Kredi Yayınları, 2011.
Foster, Hal; Zoraki Güzellik, Ayrıntı Yayınları.
Foster, Hal; Gerçeğin Geri Dönüşü, Ayrıntı Yayınları.
Leledakis, Kanakis; Toplum ve Bilinçdışı, Ayrıntı Yayınları, 2000.
Buttler,Judith; İktidarın Psişik Yaşamı, Ayrıntı Yayınları, 2005.
Taburoğlu, Özgür, Dünyevi ve Kutsal, Metis Yayınları, 2009.
Sayın, Zeynep; İmgenin Pornografisi, Metis 2004.
Buck-Morrs, Susan; Görmenin Diyalektiği, Metis 2008.
Cohn, Dorrith; Şeffaf Zihinler, Metis 2009.
Jameson, Fredric; Ütopya Denen Arzu, Metis 2009.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel sunumlar üzerinden, tartışma süreçlerine dayalı sözlü ve yazılı anlam üretme pratikleri yöntem olarak kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ Proje
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu PRJ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PRJ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 6 90
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.144455554354
ÖK.2535453545
ÖK.3545354535454
ÖK.4453543545
ÖK.543545543